عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۸۴۴۸
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۳
حجت الاسلام پناهیان:
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: ابهام‌گویی از شیوه‌های نادرست اطلاع‌رسانی است که گاهی در جامعه نزاع و درگیری ایجاد می‌کند. اهداف خوب یا سوء رسانه‌ها در انتشار اخبار می‌تواند دستیابی به حقیقت یا پنهان ماندن آن را برای مردم رقم بزند.

عقیق:حجت الاسلام والمسلمین «علیرضا پناهیان» شامگاه سه‌شنبه، ۲۶ شهریور ماه به مناسبت ایام دهه دوم محرم در دانشگاه هنر به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: امروز رسانه‌ها با اهداف متفاوت به نشر و ارسال اخبار می‌پردازند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: اگر مردم درباره جهت‌گیری رسانه‌ها و میزان صداقت منبع خبری آنها آگاهی داشتند رسانه‌ها بر حفظ اعتبار نزد مخاطبان تلاش می‌کردند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان درباره دستیابی مردم به حقیقت، بیان کرد: اهداف خوب یا سوء رسانه‌ها در انتشار اخبار می‌تواند دستیابی به حقیقت یا پنهان ماندن آن را برای مردم رقم بزند.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: امروز هدف و انگیزه برخی رسانه‌ها برای انتشار اخبار به تمام معنا خباثت و دشمنی است که حتی اگر راست هم بگویند با همین انگیزه است.

وی درباره اهمیت گرایش درست و صحیح رسانه‌ها، ابراز کرد: برخی رسانه‌ها اهداف و انگیزه خود را در اخبار پنهان می‌کنند که این خباثت و بی‌ایمانی آن رسانه را نشان می‌دهد بی‌بی‌سی جنایتکار نمونه بارز چنین رسانه است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان درباره ضرورت حذف برخی شیوه‌ها در رسانه‌ها، تاکید کرد: ابهام‌گویی یک نمونه از این شیوه‌های نادرست است که گاهی در جامعه نزاع و درگیری ایجاد می‌کند.

وی درباره شیوه بیان یک مسوول و شئوون او، گفت: در یک کلام می‌توان هزاران هدف را پنهان کرد به عنوان نمونه از یک خبر می‌توان صد نوع تیتر زد که اهداف مثبت و منفی در آن نهفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان افزود: به طور معمول افرادی که هدف سوء ندارند آشکار و شفاف کار کرده و اخبار آنها شعاری نشان داده نمی‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه نابودی کشور تنها هدف غرب‌زدگان است، خاطرنشان کرد: امروز برخی افراد سیاسی با راه اندازی سیاه‌نمایی و جنگ زرگری شورای نگهبان را بر رد صلاحیت خود تهدید می‌کنند، رسانه‌ها باید مردم را بیدار کنند که نسبت به چنین مسائلی آگاهی پیدا کنند.

 

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین