عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۷۹۹۱
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱
طبق اعلام شاهدان عینی، شب گذشته نیروهای شهرداری ایلام به بهانه «نداشتن مجوز»، نسبت به تخریب موکب عزای حسینی (ع) در جوار مسجد مهدیه این شهر اقدام کردند.

عقیق:بنا بر اعلام شاهدان عینی، شب گذشته نیروهای شهرداری ایلام، موکب مسجد مهدیه شهر ایلام را به بهانه نداشتن مجوز در هم شکسته و نسبت به جمع‌آوری آن اقدام کردند.

یکی از خادمان مسجد مهدیه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام می‌گوید: با توجه به اینکه هیچگونه فضاسازی برای محرم در شهر انجام نشده، هیات مذهبی نسبت به توزیع نذری و ایجاد فضای عزاداری از طریق این موکب اقدام می‌کردند.

وی افزود: متاسفانه شهرداری ایلام شب گذشته یکی از پررونق‌ترین موکب‌های در سطح شهر را به طرز ناباورانه‌ای تخریب کرد و پرچم‌های عزای امام حسین(ع) را به زمین انداخت. 

در این رابطه، سلطانی مدیر روابط عمومی شهرداری ایلام دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: طی جلسات صورتگرفته در استانداری ایلام بنا شد به دلیل وضعیت بهداشتی، امنیت غذایی و موضوعات بیوتروریسم، موکبی در سطح شهر بدون مجوز مستقر نباشد.

وی افزود: پس از سه بار تذکر به موکب مسجد مهدیه برای جمع‌آوری، متاسفانه این اقدام از سوی مسجد عملی نشد و شب گذشته نیروهای شهرداری به شیوه محترمانه‌ای این موکب را برچیدند.

مدیر روابط عمومی شهرداری ایلام در پاسخ به اینکه چرا پرچم‌های عزا روی زمین افتاده بودند، تصریح کرد: این مسئله کار شهرداری نبوده و خود فعالان مسجد دست به چنین کاری زده‌اند!

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که برخلاف سالهای گذشته، در سطح شهر ایلام هیچگونه فضاسازی به متناسب با ماه محرم نشده و حتی جانمایی برای موکبها برای توزیع نذورات مردمی نیز در نظر گرفته نشده است و هیات‌های مذهبی تنها به‌صورت خودجوش و خیرخواهانه فضاسازی محلات را برعهده گرفته‌اند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
1
0
شهردار ایلام از اهل سنت هست..میدونم تایید نمیشه
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین