عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۷۹۷۸
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۸
حجت الاسلام انصاریان در حسینیه هدایت:
شاید فردی بگوید من در روضه گریه‌ام نمی‌گیرد چه کنم؟ امام صادق (ع) می‌فرماید: اگر می‌خواهی بروی بهشت خود را به حالت گریه‌کنان در بیاور که در این صورت هم بهشت برایت واجب می‌شود. یعنی در مجلس سرت را پایین بیندازد و محزون باش و این نشان از فضیلت اهل بیت (ع) است.

عقیق:مراسم عزاداری روز دوم محرم صبح امروز دوشنبه ۱۱ شهریورماه با سخنرانی حجت‌الاسلام شیخ حسین انصاریان و مدیحه سرایی سیدمهدی میرداماد و کاظم غفارنژاد در حسینیه هدایت تهران برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسین انصاریان کارشناس دینی در این سخنرانی به موضوع آثار وجودی خاک انسان پرداخت و اظهارداشت: امام صادق (ع) می‌فرماید: « شیعتُنا خلقوا من فاضل طینتنا وَعُجِنُوا من مَاء عَذب وَلایَتنا؛ شیعیان ما از اضافه طینت و سرشت ما خلق شده‌اند و با آب گوارای ولایت ما سرشتشان عجین شده است».

وی با بیان اینکه خاک بنابر آیات قرآن، روایات معصومین (ع) و اظهارات دانشمندان زمین‌شناس، منشا ظهور آثار غیر قابل شمارش است، تصریح کرد: در سوره بقره می‌خوانیم : «خدایا شما خدایی است که این خاک را بستر گسترده‌ای به سود شما قرار داده است، به عالم بالا گفتیم، عاشقانه بر این زمین گریه کن».

انصاریان با اشاره به اینکه براساس آیات قرآن در سوره یاسین خاک وجود شیعیان دارای چشمه است، گفت: ائمه اطهار (ع) می‌فرمایند: چشمه خاک وجود شیعیان ما گریه بر حسین (ع) است. شاید فردی بگوید من در روضه گریه‌ام نمی‌گیرد چه کنم؟ امام صادق (ع) می‌فرماید: اگر می‌خواهی بروی بهشت خود را به حالت گریه‌کنان در بیاور که در این صورت هم بهشت برایت واجب می‌شود. یعنی در مجلس سرت را پایین بیندازد و محزون باش و این نشان از فضیلت اهل بیت (ع) است.

صوت کامل این سخنرانی را اینجا بشنوید:

تعداد بازدید : 30

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین