عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۷۸۲۹
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
اسقف مسیحی:
یک کشیش مسیحی با اشاره به اینکه مهربانی از مسیر پیاده‌روی اربعین امام حسین(ع) به سراسر جهان صادر می‌شود، گفت: اربعین موتور تولید امید در جهان است.

عقیق:نشست تخصصی امام حسین(ع) در اندیشه مسیحیت عصر دیروز سه‌شنبه ۵ شهریورماه با‌حضور مالخاز کشیش مسیحی و حجت‌الاسلام میرلوحی مدیر روابط عمومی دانشگاه امام صادق(ع) و به همت مؤسسه راهبرد معاصر در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد.

براساس این گزارش، در ابتدای این مراسم علی مددی و محمدهادی نعمتی تهیه‌کننده و کارگردان مستند نماد وحدت به بیان تجربه‌های خود از نحوه انتخاب سوژه و جزئیات ساخت مستند در سال ۹۷ پرداختند.

به گفته عوامل ساخت مستند، انتخاب مالخاز به عنوان راوی مستند، پس از چند سال بررسی و تحقیق و مشورت با صاحب‌نظران این عرصه صورت گرفته است.

اگر عاشق امام حسین(ع) هستیم باید مقابل نفرت پراکنی‌ها در جهان بایستیم

مالخاز در این نشست از اینکه مهمان امام حسین(ع) هست ابراز خوشحالی کرد و اظهار داشت: ما کنار هم نیستیم که نفرت پراکنی کنیم، بلکه کنار هم هستیم تا همزیستی مسالمت آمیز داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اگر واقعا عاشق امام حسین(ع) هستیم باید درسراسر دنیا مقابل بی عدالتی و نفرت پراکنی بایستیم، تصریح کرد: مذهب همان چیزی هست که می تواند مسیحیان و مسلمانان را در کنار هم برای مقابله با بی عدالتی ترغیب کند.

مالخاز ادامه داد: داستان امام حسین (ع) به ما می‌گوید باید در مقابل ظلم ایستاد و پیاده‌روی نجف و کربلا یکی از عمیق‌ترین و گران‌بهاترین تجربیات زندگی من هست.

این کشیش مسیحی افزود: به عنوان یک اسقف مسیحی در این مراسم بزرگ شرکت کردم و هیچ کس از من نپرسید تو چرا اینجا حضور داری؟ مردم حاضر در آنجا به گرمی استقبال می‌کردند. من از بستگان آنان نبودم و از مذهب آنان نبودم ولی مهمان نواز بودند. مهربانی و عطوفت از نکات برجسته اربعین است.

وی با بیان اینکه اربعین خود موتور تولید امید در جهان است، افزود: اگر ما می‌توانیم طی مسیر نجف و کربلا مهربان باشیم چرا نتوانیم در تمام نقاط جهان این مهربانی را داشته باشیم.

مالخاز در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم مستند نماد وحدت احساس لازم را برای کسانیکه در این پیاده‌روی حضور نداشتند فراهم کند. امیداورم خانواده، دوستان و هم مذهبی‌های من در این مراسم بتواند حاضر شوند.

براساس این گزارش در پایان این مراسم از مستند «نماد وحدت»، که به حضور اسقف مالخاز در پیاده‌روی اربعین می‌پردازد، رونمایی شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین