عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۷۶۹۷
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷
عید سعید غدیر یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان و به ویژه شیعیان است.در منابع مختلف شیعی به فضیلت عید غدیر و بزرگداشت این روز به عنوان بزرگترین عید شیعیان تاکید شده است.

عقیق:در طی سال های گذشته با تبلیغات گسترده در خصوص اطعام روز عید غدیر، گروه های مختلف مردمی در محله ها و شهرها به پخت غذا و توزیع آن بین مردم اقدام کرده و عید غدیر را گرامی داشته اند.

همزمان با عید غدیر کار پخت نذری و پخش آن در میان مردم به ویژه ایتام و مستمندان در شهرهای مختلف انجام می شود، گروه های مختلف مردمی از سنین مختلف با پخش نذری به مناسبت این روز ارادات خود را به خاندان اهل بیت (ع) به ویژه حضرت علی ابن ابی طالب نشان می دهند که در این میان جوانان و نوجوانان سهم قابل توجهی در برپایی این سنت پسندیده داشتند.

جای امیدواری است که این سنت، در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است و اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان به عنوان یک تشکل دانش آموزی هر سال به همت دانش آموزان سراسر کشور در این امر خدا پسندانه شرکت می کنند.


این طرح که با عنوان سفیران نوجوان نامگذاری شده است طبخ و توزیع غذا بین نیازمندان می باشد این طرح سراسری است و همه استان ها از سراسر کشور شرکت دارند و بسته به بودجه هر یک از اتحادیه استان ها سهمی در این طرح با برکت دارند.

اتحادیه استان البرز با اطعام 14 هزار نفر و استان خوزستان با 2 هزار نفر و استان مرکزی با 15 هزار نفر و استان فارس با 2 هزار نفر در ثواب اطعام روز عید غدیر شریک می شوند.

اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گلستان نیز با طرح مهر پدر به میزبانی و اطعام نیازمندان در استان گلستان خواهد رفت و اتحادیه خراسان شمالی نیز به همت دانش آموزان طرح اطعام و دیدار از خانواده سادات انجمنی را در دستور کار دارد و ایستگاه صلواتی و توزیع 2 هزار غذای گرم در مناطق محروم استان قم از برنامه های این استان است که به همت انجمنی های این شهرستان صورت می گیرد

همچنینی در استان فارس نیز به همت دانش آموزان مرودشت، اقدام به بسته بندی 2هزار 500سبد غذایی شامل حبوبات، برنج، ماکارونی، تن ماهی، رب گوجه و... کردند و قرار است در روز عید غدیر بین خانواده های نیازمند و هموطنان گرفتار سیل در استان های سیل زده توزیع شود.

گفتنی است که این فعالیت‌ها و سنت های حسنه منحصر به عید غدیر نیست و در اعیاد بزرگ سال همانند عید قربان نیز اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با کمک های مردمی، ذبح چندین راس گوسفند و توزیع گوشت قربانی بین نیازمندان در این سنت حسنه شرکت می کند.

سفره اطعام 40 هزار نفری دانش آموزان انجمن اسلامی کشور در عید غدیر

سفره اطعام 40 هزار نفری دانش آموزان انجمن اسلامی کشور در عید غدیر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین