عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۷۰۶۷
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰
آیت الله اراکی مطرح کرد:
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: اثبات صداقت در اطاعت از ولی با استراتژی ابتکار عمل و پیشتازی در نبرد با دشمن از سوی مردم در جهت نصرت ولی فقیه، مرز بین ایمان راستین و نفاق است.

عقیق:فرمانده، اعضای شورای فرماندهی و فرماندهان گردان های تیپ 83 روحانیون رزمی تبلیغی امام جعفر صادق (ع) با آیت الله محسن اراکی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی دیدار و گفت و گو کردند.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین عزت الله معتمد، فرمانده تیپ 83 امام جعفر صادق(ع) با اشاره به مأموریت ها و رسالت های تیپ 83، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سخنانی فرموده اند: «از وقتی این تیپ تشکیل شده، چارچوب خوبی برای حوزه های علمیه است تا بتوانند حضور خودشان را در صحنه های مختلف نشان دهند. این تیپ کمک خواهد کرد در حالی که جنگ هم وجود ندارد باز طلبه ها در عالم جنگ و حال و هوای جنگ باشند و این یک امر واقعا واجب و لازمی است»، به همین دلیل خوشحالیم از اینکه این تیپ امروز تشکیل شده و وجود دارد.

تحقق بخشیدن به مطالبات رهبری در حوزه های علمیه، یک واجب فوری و رسالتی الهی است

فرمانده تیپ 83  امام جعفر صادق(ع) در ادامه سخنان خود، تزریق شور و روحیه انقلابی به حوزه علمیه و حفظ جهت و هویت انقلاب و اندیشه های امامین انقلاب را از وظایف اصلی و مهم تیپ 83 برشمرد و افزود: طلاب انقلابی و ولایی از عدم تحقق مطالبات رهبری در نهاد حوزه و روحانیت، دغدغه ها و نگرانی هایی دارند، چون تحقق بخشیدن به مطالبات رهبری یک واجب فوری و رسالتی الهی برای کلیه مسئولان حوزوی است.

در ادامه این دیدار آیت الله اراکی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان داشت: افتخار دارم که در حضور شورای فرماندهی تیپ 83 روحانیون رزمی تبلیغی امام جعفر صادق (ع)  هستم؛ در حضور کسانی که جامع بین فضیلت ایمان، علم و جهاد هستند و جلوه های برجسته وفاداری به 2 میثاق اطاعت و نصرت با خدا هستند.

وی با بیان این که قوام جامعه ولایی وابسته به پایبندی مردم به 2 میثاق اطاعت از ولی و نصرت او است، گفت: اگر امروزه برخی ادعای اطاعت از رهبری عظیم الشأن را دارند اما گاهی برای دستیابی به اهداف خود، ولی فقیه زمان را تحت فشار قرار می دهند، این امر حاکی از آن است که آنها تنها در ظاهر و گفتار مطیع ولایت هستند اما اعتقادی به نصرت و یاری عملی رهبری عزیز ندارند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: اثبات صداقت در اطاعت از ولی با استراتژی ابتکار عمل و پیشتازی در نبرد با دشمن از سوی مردم در جهت نصرت ولی فقیه، مرز بین ایمان راستین و نفاق است.

امروزه همه جهانیان به این باور رسیده اند که ایران اسلامی ابرمطلق جهان خواهد بود

وی با اشاره به سرنگونی پهباد آمریکایی و نیز توقیف نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز توسط سربازان اسلام و ولایت، خاطرنشان کرد: امروزه همه جهانیان به این باور رسیده اند که ایران اسلامی ابر مطلق جهان خواهد بود، نه یک ابرقدرت در کنار دیگر ابرقدرت ها.

آیت الله اراکی ضمن بیان برخی آیات قرآن کریم و نیز فرمایش امام خمینی(ره) که فرمودند «ابزار کار دشمن ترساندن است»، افزود: قدرتی که ایمان ایجاد می کند آن است که مؤمنان نه خوفی از آینده دارند و نه حزن و اندوهی از آنچه که در گذشته از دست داده اند و بر این اساس اگر به پیام آیه شریفه لاخوف علیهم و لا هم یحزنون که پیام شهدا است عمل می گردید، بلای برجام و تحریم ها به ملت ایران تحمیل نمی شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین