عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۷۰۳۵
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹
با حضور تولیت حرم امام حسین(ع)؛
طی مراسمی با حضور تولیت حرم امام حسین(ع)، از پوستر چهارمین سوگواره عبرات در قم رونمایی شد.

عقیق:مراسم رونمایی از پوستر چهارمین سوگواره عبرات، شامگاه دوشنبه با حضور سیدجعفر موسوی تولیت عتبه حرم حضرت سیدالشهدا (ع) در محل ساختمان حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت در قم برگزار شد.

رونمایی از پوستر چهارمین سوگواره «عبرات»

تولیت عتبه حسینی (ع) در این مراسم اهمیت و نقش هنر را در معرفی پیام اربعین امام حسین (ع) بسیار مهم برشمرد و اظهار داشت: امروز که در واقع عصر ارتباطات است باید از ابزارهای مختلف هنری برای معرفی رویداد عظیم اربعین و پیام سیدالشهدا (ع) بهره بگیریم تا این پیام جهانی به تمام تشنگان معارف اهل بیت (ع) معرفی شود.

وی افزود: هنر تأثیر بسزایی در معرفی فرهنگ و معارف اهل بیت (ع) دارد و نباید از این ابزار غفلت کنیم، از این رو برگزاری سوگواره عبرات کار بسیار ارزشمندی است که باید این گونه اقدامات فرهنگی و هنری را در اولویت کارهای تبلیغی قرار داد.

تولیت عتبه حسینی (ع) تصریح کرد: گاهی شعر و قالب‌های مختلف هنری به قدری در میان زائران تأثیر می‌گذارد که در سایر اقدامات چنین تأثیرگذاری را نمی‌بینیم، بنابراین قدر این کارهای هنری و فرهنگی را بدانید و از آن به درستی استفاده کنید.

گسترش فرهنگ زیارت اربعین در جهان

حجت‌الاسلام حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین نیز در این مراسم ضمن تقدیر از حضور تولیت عتبه حسینی (ع)، گفت: کمیته فرهنگی اربعین در تلاش است با همکاری هنرمندان و فرهیختگان بتواند فرهنگ زیارت اربعین را در قالب‌های مختلف هنری در جهان اسلام گسترش دهد.

حامد نگارش دبیر چهارمین سوگواره عبرات نیز در حاشیه این مراسم گفت: خوشبختانه این سوگواره از سه سال پیش آغازشده و در این مدت شاهد استقبال بسیاری از هنرمندان و اصحاب فرهنگ بودیم که در تلاش هستیم از این طریق فرهنگ حسینی را توسعه و نشر بدهیم.

وی یادآور شد: فراخوان چهارمین سوگواره عبرات از اول مردادماه در ۹ بخش شعر و ادب، داستان و سفرنامه، خوشنویسی، نقاشی و تصویرسازی، پوستر، عکس، فیلم کوتاه و مستند، نماهنگ و قطعات صوتی و تصویری و آثار رادیویی آغاز می‌شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین