عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۶۷۹۶
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۸
حجت الاسلام احمد پناهیان:
حجت‌الاسلام احمد پناهیان گفت: دولت و مجلس موظفند مطالبه رهبر معظم انقلاب در تحکیم فرهنگ حجاب در جامعه را جامع عمل پوشانند و مقابل اشاعه‌دهندگان فرهنگ بی‌عفتی و بی‌حجابی در جامعه را بگیرند.

عقیق:اجتماع بزرگ دختران انقلاب با حضور پر شور بانوان و خانواده‌های محترم و معزز شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم از جمله محسن حججی، مجید قربانخانی، احمد متوسلیان، ابراهیم هادی، مصطفی احمدی روشن، حسن تهرانی‌مقدم، محمدحسین حدادیان در ورزشگاه شهید شیرودی برگزار شد.

حجت‌الاسلام احمد پناهیان در این مراسم با اشاره به اینکه تفاوتی بین زن و مرد در رسیدن به عالی‌ترین مقامات معنوی وجود ندارد، افزود: در رسیدن به معرفت حقیقی بین مرد و زن تفاوتی وجود ندارد و خداوند در آیات متعددی از قرآن این واقعیت را به تصویر کشیده است

وی آیه35 سوره احزاب را نمونه‌ای از آیاتی معرفی کرد که خداوند از پاداش مساوی مرد و زن یاد می‌کند و در این باره گفت: خداوند وقتی می‌خواهد از عطای مغفرت و پاداش عظیم خود یاد کند، این عطاها را مشمول هر دو گروه می‌کند و می‌فرماید: إِنَّ الْمُسْلِمینَ وَ الْمُسْلِماتِ‏ وَ الْمُؤْمِنینَ وَ الْمُؤْمِناتِ وَ الْقانِتینَ وَ الْقانِتات‏ الصَّادِقینَ وَ الصَّادِقاتِ وَ الصَّابِرینَ وَ الصَّابِراتِ  وَ الْخاشِعینَ وَ الْخاشِعاتِ وَ الْمُتَصَدِّقینَ وَ الْمُتَصَدِّقاتِ وَ الصَّائِمینَ وَ الصَّائِماتِ وَ الْحافِظینَ فُرُوجَهُمْ وَ الْحافِظاتِ وَ الذَّاکِرینَ اللَّهَ کَثیراً وَ الذَّاکِراتِ أَعَدَّ اللَّهُ لَهُمْ مَغْفِرَةً وَ أَجْراً عَظیماً؛ مردان و زنان مسلمان، و مردان و زنان با ایمان، و مردان و زنان عبادت‏پیشه، و مردان و زنان راستگو، و مردان و زنان شکیبا، و مردان و زنان فروتن، و مردان و زنان صدقه‏دهنده، و مردان و زنان روزه‏دار، و مردان و زنان پاکدامن، و مردان و زنانى که خدا را فراوان یاد مى‏کنند، خدا براى [همه‏] آنان آمرزشى و پاداشى بزرگ فراهم ساخته است.»

امروز زنان با زبان و قلم با دشمن جهاد می‌کنند

پناهیان با تأکید بر آنکه در دین اسلام مصداق جهاد در راه خدا فقط با مبارزه با سلاح نیست، گفت: بر اساس آیات قرآن حتی افراد می‌توانند با اموال‌شان جهاد کنند: «جاهِدُوا بِأَمْوالِکُمْ‏ وَ أَنْفُسِکُم‏؛ با اموال و جان‌های‌تان جهاد کنید». علاوه بر این امیرالمؤمنین در یک روایت علاوه بر جهاد با دست، جهاد با زبان و قلب را از دیگر اقسام جهاد معرفی کرد و فرمود: «در راه خدا با دستهای خود جهاد کنید، اگر نتوانستید با زبان‌های خود و اگر باز هم نتوانستید با قلب خود جهاد کنید؛ جاهِدوا فی سَبیلِ اللّه‏ بَأَیدیکُم فَإِن لَم تَقدِروا فَجاهِدوا بِأَلسِنَتِکُم فَإِن لَم تَقدِروا فَجاهِدوا بِقُلوبِکُم». امروز زنان ما با اتکاء به همین آموزه‌ها می‌توانند وارد میدان جهاد با دشمن شوند و اگر مانند مردان توانایی حضور در میدان کارزار با دشمن را ندارند، با زبان، قلم و یا در نهایت با قلب‌شان که همان تبری جستن از دشمنان و نقشه‌های شوم آنها و نیز تولّا نسبت به ارزش‌های اصیل اسلامی است، اعلام جهاد کنند.  

حضرت زهرا (س) کانون قدرت اسلام است

این استاد حوزه و دانشگاه حضرت زهراء (سلام‌الله علیها) را کانون قدرت اسلام و انقلاب اسلامی معرفی کرد و گفت: این شخصیت بزرگوار اسلام به عنوان پرچمدار معرفت الهی و اسوه عفت و حیاء توانست به عالی‎ترین معارف الهی دست یابد و الگوی برترین خوبان بشر شود. نصرت‌ها و عنایات معنوی حضرت زهراء (سلام‌الله علیها) باعث دوام این نظام و انقلاب است و خواهد بود.

پناهیان با تصریح بر اینکه انقلاب ما یادگار حماسه گوهرشاد است، گفت: در سال 1314 در تاریخ ایران شاهد واقعه‌ای تأسف‌بار بودیم که طی آن مردمی که در اعتراض به قانون کشف حجاب در مسجد گوهرشاد تجمع کرده بودند، توسط حکومت پهلوی اول به رگبار بسته شده و به خاک و خون کشیده شدند.

وی با هشدار نسبت به اینکه امروز دشمنان و عوامل نفوذ کرامت بانوی عفیف ما را مورد هجمه قرار داده است، گفت: شاهدیم برخی از جریانات با دریافت مبالغ ناچیزی به حریم اخلاقی جامعه هجوم آورده‌اند؛ با چنین جریاناتی باید قاطعانه و با شدیدترین و در عین حال دقیق‌ترین وجه برخورد کرد.

برخی نمایندگان زن از حجاب خود پشیمانند
پناهیان با ابراز تأسف نسبت به اظهارات برخی نمایندگان مجلس در تخریب فرهنگ عفاف و حجاب گفت: امروز برخی نمایندگان زن در مجلس از حجاب خود پشیمانند و در صددند قانون عفاف و حجاب را تجدید نظر کنند. این مسئله عین حمله به این ارزش‌ انسانی و اخلاقی است ارزشی که دشمنان سالهاست جهت براندازی نظام نسبت به آن حساب باز کرده‌اند.

این استاد حوزه و دانشگاه در ذکر نمونه‌ای از برنامه‌های دشمن در راستای براندازی نظام با استفاده از تخریب فرهنگ عفاف و حجاب گفت: مستر همفر به عنوان جاسوس انگلیسی می‌گوید: در ایران زنان آنان دارای حجاب محکمند که نفوذ فساد در میانشان ممکن نیست، به هر وسیله‌ای که شده باید زن مسلمان را از حجاب اسلام خارج و بی حجابی را در بین مسلمانان رایج کرد و ابتدا برای گول زدن آنها برای اینکه حجاب را کنار بگذارند، باید به آن‏ها تفهیم کرد که حجاب به صورت چادر و یا عبا مربوط به اسلام نیست». همچنین یکی از جاسوسان کاخ سفید در گزارش خود نوشته ما توانستیم چادر مشکی زن ایرانی را به چادر توری و گلدار و چادر را هم به مانتو و و مانتوهای بلند را به مانتوهای رنگین تنگ و خیلی کوتاه تبدیل کنیم.

وی افزود: لذا امروز صیانت از خانواده که مهد مجاهدان آخرالزمان و تربیت فرهیختگان است، یک مسئله امنیتی است نه صرفاً مذهبی و اعتقادی. نمایندگان مجلس و دولت موظفند جهت تحکیم عفاف و حجاب، قانون آن را تحکیم کنند و مسئولانی که قصد تخریب این ارزش الهی را دارند باید محکوم و رسوا کنند. دولت و مجلس موظفند مطالبه رهبر معظم انقلاب در تحکیم فرهنگ حجاب در جامعه را جامه عمل پوشانند و مقابل اشاعه‌دهندگان فرهنگ بی‌عفتی و بی‌حجابی در جامعه را بگیرند. هر مسئولی که با فرهنگ حجاب مخالف باشد مشروعیت و مقبولیت تصدی هیچ پست حکومتی را نباید داشته باشد.

بر پایه این گزارش، ابتدای این مراسم گروه سرود «أحلی مِنَ العسَل» برنامه خود را اجرا کرد. پس از این برنامه، از خانواده‌های گرامی شهدای حاضر در مراسم تقدیر به عمل آمد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین