عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۶۴۷۸
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
رهبر انقلاب گفت: یک روز در تهران در پیادرو داشتم می‌رفتم دکتر شریعتی مرا دید و صدا زد و گفت: آقای خامنه‌ای من تحقیق کردم، سخن شما درباره امیرالمؤمنین درست است.

عقیق:آیت‌الله سید جعفر شبیری زنجانی دوست دیرین و ایام جوانی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با توجه ۲۹ خرداد سالروز درگذشت علی شریعتی گفت: من در جلسه‌ای قبل از اینکه دکتر شریعتی به خارج از کشور بروند با مقام معظم رهبری نزد دکتر علی شریعتی رفتیم. در این دیدار سایر گروه‌های مذهبی هم بودند بحث‌‌ها داغ شد من و رهبر انقلاب پاسخگوی شبهات و نظرات گروها شدیم. بعد از جلسه رهبر انقلاب فرمودند:« امروز حضور داشتید کمکم کردید. جلسه قبل خودم تنها بودم کمی برام سخت بود پاسخگوی سؤالات فراوان باشم».

آیت‌الله شبیری گفت: رهبر انقلاب برای من نقل کردند زمانی من با اتفاق هاشمی رفسنجانی با دکترعلی شریعتی  درباره خلافت بلافصل امیرالمؤمنین بحث کردیم دکتر در آن جلسه مطرح کرد که حضرت رسول بحث ولایت حضرت امیر را مطرح نکردند بلکه در واقعه غدیر حضرت رسول (ص) به مردم یادآوری کردند که اگر نمی‌خواهید گمراه شوید حضرت امیر را پیشوا قرار دهید.

رهبر انقلاب یادآور شد: یک روز در تهران در پیادرو داشتم می‌رفتم دکتر شریعتی مرا دید و صدا زدند و گفتند آقای خامنه‌ای من تحقیق کردم و سخن شما درست است. 

وی ادامه داد: قبل از انقلاب یکبار شریعتی را دیدم که پدر ایشان هم حضور داشتند دکتر دردهای جامعه را یادآوری کردند و پدر ایشان بعد از سخنرانی به او گفتند: همه درد گفتید درمان نگفتید. او گفت: من درد را گفتم تا مردم درپی درمان باشند.

آیت‌الله شبیری زنجانی با بیان خاطره دیگره از علی شریعتی گفت: یکروز به اتفاق مهدی کلهر به حسینیه ارشاد رفتیم که دکتر به اتفاق چند تا از هنرورزان علاقه‌مند شریعتی تئاتر ابوذر را به نمایش گذاشتند که آقای کلهر به شریعتی گفتند چون مردم با هنر نمایش و فیلم آشنا نیستند شما با نمایش ابوذر آن‌ها را ترغیب به رفتن به سینما می‌کنید که دکتر گفتند شما کاری کنید که سینمایی‌ها را به حسینیه بکشانید.

وی در پایان حاطرنشان کرد: در آن جلسه به دکتر شریعتی گفتم که آقای تهیه‌کننده‌ای در سینما است که علاقمند است که در کار سینمایی مذهبی مشارکت کند شما با او ارتباط برقرار کنید که دکتر گفتند من با سینماگران ملاقات نکرده مرا متهم به بی‌دینی می‌کنند وای به حالی که با سینماگران ارتباط برقرار کنم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین