عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۶۳۹۸
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۱
یاران عصر ظهور:
روایات درباره سرانجام یاران امام زمان، پس از ظهور و حکومت امام، به صراحت چیزی بیان نکرده‌اند. گروهی از یاران امام رجعت می‌کنند؛ یعنی کسانی هستند که پس از مرگ زنده می‌شوند و در رکاب امام موعود حضور می یابند.

عقیق:پورتال جامع مهدویت در بخش مخزن پرسش و پاسخ خود به برخی از سؤالات پیرامون «ویژگی های یاران امام موعود» پاسخ داده است که سؤالات و جواب ها در شماره های مختلف تقدیم نگاه شما مهدی یاوران خواهد شد.

 

سرانجام یاران امام موعود چیست؟

روایات درباره سرانجام یاران امام زمان، پس از ظهور و حکومت امام، به صراحت چیزی بیان نکرده‌اند. گروهی از یاران امام رجعت می‌کنند؛ یعنی کسانی هستند که پس از مرگ زنده می‌شوند و در رکاب امام موعود حضور می یابند.[۱]

در روایتی امام صادق علیه‌السلام می‌فرماید:

«هیچ‌یک از مؤمنان کشته نمی‌شوند، مگر رجعت می‌کنند تا به مرگ طبیعی از دنیا روند و هیچ‌یک از آنها به مرگ طبیعی از دنیا نمی‌روند، مگر رجعت می‌کنند تا کشته شوند».[۲]

گروهی از یاران امام عصر که در دوران پیش از ظهور زیسته و به مرگ طبیعی از دنیا رفته‌اند، در دوران ظهور به فیض شهادت می‌رسند و گروهی دیگر که قبل از ظهور مظلومانه شهید شده‌اند، در دوران ظهور زندگی و به مرگ طبیعی رحلت می‌کنند.

البته چنان‌چه در بالا گفتیم، سرانجام آنها دقیقاً بیان نشده و این یک احتمال است که می‌توان از روایات استفاده کرد.

 

پی‌نوشت‌ها:

۱. بحارالانوار، علامه مجلسی، ج۵۳، ص۹۰، ح۹۵.

۲. همان، ص۴۰، ح۵. البته منظور روایت تمام مؤمنان خالص و واقعی است، نه همه کسانی که به ظاهر شیعه و دوست‌دار اهل‌ بیت هستند؛ بنابراین در رجعت، همه شیعیان به دنیا باز نمی‌گردند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
0
1
آيا از 1400سال پيش تاكنون 330نفر انسان پاك كه مد نظر امام زمان است و قرار است از ياران امام باشند تا ايشان ظهور كنند بر روي كره زمين نبوده اند تا رجعت كنند و ضمن تكميل ارتش امام به قيام زودتر ايشان كمك كنند ؟؟؟
پاسخ ها
گرامی
| Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
سلام تکمیل 313 نفر شرط لازم ظهور است نه شرط کافی . بنا براین ممکن است 313 نفر باشند ولی شرایط دیگر فراهم نباشد
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین