عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۶۱۰۵
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
اظهارات مقدم در حالی است که او گویا احادیث و روایت منقول از امیر مؤمنان علی (ع) درباره لزوم رعایت حیا و حجاب در جامعه و در بازار اسلامی نخوانده است!

عقیق:جماران گزارش داد: فردی به نام "حجت‌الاسلام محمد مقدم" به تازگی در یکی از مراسم احیای وابسته به اصلاح‌طلبان، طی اظهاراتی گفته است:

«قدرت یک جامعه سالم به پاسخگویی رهبران آن جامعه است. پاسخگویی هم مستلزم داشتن رسانه‌های آزاد است. در باب پاسخگویی امیرالمومنین (ع) نامه‌ای به مالک اشتر نوشت که مربوط به ۱۴ قرن قبل است ولی امروز در عصر مدرن از آن به عنوان منابع رسمی یاد می‌کنند. در هیچ کجای این نامه نوشته نشده که به زن‌هایتان بگویید روسری‌های خود را پایین بیاورند یا اینکه به جوانان بگویید زلف‌هایشان بالا و پایین نباشد! زیرا علی (ع) بالاتر از این مسائل فکر می‌کند و وقتی به عرصه بازار می‌پردازد، ببینید چگونه روابط اقتصادی آن عصر را ترسیم می‌کند .»[۱]

 

* قبل از این، محمد سروش محلاتی، یکی دیگر از شیوخ اصلاح‌طلب نیز در یک مراسم مشابه، کنایه «اموی‌گری» را نسبت به نظام اسلامی مطرح کرده بود .[۲]

چند سال پیش هم حسن خمینی در اظهاراتی از این گفت که امام هیچگاه به مردم نگفته بود با حجاب شوید .[۳]

اظهارات مقدم در حالی است که او گویا احادیث و روایت منقول از امیر مؤمنان علی (ع) درباره لزوم رعایت حیا و حجاب در جامعه و در بازار اسلامی نخوانده است!

او همچنین حکماً در جریان ماجرای جاری ساختن حد شراب توسط امیرالمؤمنین (ع) بر ولید، حاکم خلیفه سوم که نشان از اهتمام علی (ع) به حدود الهی هست هم نیست...

غیر از این واضحات تاریخی، لازم به اشاره است که عدم اشاره مولی‌الموحدین (ع) به برخی مقولات حکومتی در نامه‌ها و سخنان ایشان، همچون عدم ذکر تمام موارد دین و شرع در قرآن کریم است.

یعنی اگر علی (ع) در نامه به استاندار مصر، درباره حجاب مردم سخنی نمی‌گوید، به این معنی است که علی (ع) و استاندار علی (ع) هر دو به رعایت حدود الهی و بایسته‌های حکومت اسلامی که «حجاب» هم از جمله آنان است، مقیّد هستند و امر مشهود نیز علی‌الرویه ضرورتی به نقل و اشاره در یک نامه ندارد.

محافل تحلیلی و آگاهان سیاسی از این می‌گویند که عدم تحلیل صحیح و بی‌مطالعگی، تبدیل به یکی از بلایای بزرگ اردوگاه اصلاح‌طلبان شده است.

بلیّه‌ای که نه تنها خود را علاقه‌مند به تشکیل «هسته سخت» و ایجاد حلقه معمّرین نشان می‌دهد بلکه به جوانان نیز اقبالی ندارد و هر نوع تفکر درست و نشاط جوانانه را از خود می‌راند.

 

منبع:مشرق


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
0
0
من نه انقلابي هستم نه برانداز ما تجزيه طلب هستيم كشور را تجزيه مي كنيم با هر عقيده داعشي طالباني و القاعده اي مي توانيد زندگي كنيد و بخشي از كشور كامل ازاد خواهد شد
سهند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
0
0
درست است بواقع علی (ع) و سخنانش را قبول ندارید !!! ولی با قران چیکار خواهید کرد ؟!!! یعنی فرمایش قران به زنان پیامبر حتی صدایتان را نازک نکنید و پوششتان را حفظ کنید و چند ایه دیگر در مورد حجاب را انکار خواهید کرد؟!!! این ایات هیچ پیامی به سایرین نداشت؟ مگر استغفر الله زنان پیامبر جور دیگر میگشتند ؟!!! ثانیا یک نمونه از اعمال خوب و قابل قبولتون را بگید بر گرفته از علی (ع) باشد؟! ایا واقعا تمام سخنان علی را قبول دارید ؟ چرا دنبال گفته های علی نیستید و دنبال ناگفتهاییش میگردید در حالیکه خود میدانید دهها گفته در مورد حجاب دارد - منافقین را خدایشان بکشد چقدر از حق گریزانند انها میگویند ما اصلاحگر در روی زمین هستیم ولی خدا خود شهادت میدهد انها افسادگرند.................... (ایات مبارکه قران کریم)
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
0
0
توجیح خوبی بود
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین