عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۶۰۶۰
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۱
نگاهی به حاشیه‌های پخش زنده یک هیئت
بدون تعارف، احد قدمی قربانی همین عادات غلط است که برخی از مداحان به آن مبتلا هستند. هر چند که دعا می‌کنیم این اتفاق آینده این ذاکر خوش ذوق اهل بیت را با چالش مواجه نسازد و حمایت های مشکوک خرس خاله های لندن نشین ماجرا را پیچیده تر از این نکند اما باید پذیرفت که این عادات باعث شده تا اساسا پخش زنده یک هیات برای مدیران رسانه ملی، تبدیل به یک موضوع جسورانه با امکان هزینه تراشی‌های جبران ناپذیر شود. هزینه ای که دامن گیر یکی از مدیران جوان و انقلابی سیما شد

عقیق:حاشیه‌های پخش زنده هیئت عشاق‌الحسین هنوز هم ادامه دارد.
این روزها مهم‌ترین سوالی که بین هیاتی‌ها رد و بدل می‌شود، این است که آیا اساسا #احد_قدمی از پخش زنده هیات با خبر بوده یا نه. برخی افراد از دل هیات خبر می‌دهند که این مداح جوان از ماجرای پخش مطلع بوده و سخنگوی قوه قضائیه هم اظهارات او را «عالمانه» و «عامدانه» دانسته، اما عده ای دیگر می‌گویند که او را از این موضوع با خبر نکرده‌اند. نکته مهم تر اما اینجاست که عادت‌های کلامی برخی هیاتی‌ها، گاهی آنقدر ملکه می‌شود که حتی در مقابل دوربین‌های رسانه ملی هم قابل کنترل نیست. برائت به جای خود اما وقتی مداح عادت کند که برخی جمله ها و عبارات را با هر لحن و ادبیاتی به زبان بیاورد، قطعا ممکن است که در مقابل دوربین نیز از ملکه ذهنی‌اش استفاده کند و بدون آنکه شرایط را درک کند، حرف‌هایی بزند که هم برای خودش و هم برای جامعه هیات‌های کشور هزینه بتراشد.
بدون تعارف، احد قدمی قربانی همین عادات غلط است که برخی از مداحان به آن مبتلا هستند. هر چند که دعا می‌کنیم این اتفاق آینده این ذاکر خوش ذوق اهل بیت را با چالش مواجه نسازد و حمایت های مشکوک خرس خاله های لندن نشین ماجرا را پیچیده تر از این نکند اما باید پذیرفت که این عادات باعث شده تا اساسا پخش زنده یک هیات برای مدیران رسانه ملی، تبدیل به یک موضوع جسورانه با امکان هزینه تراشی‌های جبران ناپذیر شود. هزینه ای که دامن گیر یکی از مدیران جوان و انقلابی سیما شد.
توهین به مقدسات دیگر مذاهب، نظرهای جناحی و اختلاف برانگیز، به کار بردن الفاظ نامناسب، استفاده از اشعار و سبک های سخیف و مسائلی از این دست، در پخش زنده بسیاری از هیات ها امکان وقوع دارد و می‌تواند مانند این ماجرا، به یک مسئله ملی تبدیل شود. در چنین شرایطی چرا باید مدیر رسانه ریسک پخش زنده یک هیات را بپذیرد؟
حقیقت این است که باید به فکر اصلاح عادت‌های غلط باشیم. باید بپذیریم که دیگر مجلس خصوصی وجود ندارد و همه در یک اتاق شیشه‌ای هستیم.
ذاکران اهل بیت، امروز نمایندگان اصلی هیات‌ها در رسانه های سراسر کشور هستند. اما انگار هنوز آنها به این شرایط تازه عادت نکرده‌اند. رفتار، گفتار، پوشش و خلاصه همه شئون زندگی آنها در مقابل چشم مردم است، موضوعی که رهبر انقلاب بارها در دیدارهای سالیانه با مداحان آن را گوشزد کرده اند.
مداحان می توانند با رفتارهای حکیمانه، صدای مجالس اهل بیت را روزبه روز رساتر کنند و از سوی دیگر می توانند با رفتارهای نسنجیده، هیات را از رسانه دور کنند که قطعا خسارتی بزرگ است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
3
2
به نظرم بسیار متن تان ضعیف است
حداقل با یک سردبیر هماهنگ کنید بعد مطلب را منتشر کنید
همینه دیگه هرچی از دستتان میاد مینویسید
سید عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
2
3
اگر مداح بد شانس بگه بالای چشم یک مشت قاتل و جانی و خائن و عدوالله و عدوالرسول ابرو! هتاکی کرده و این همه علمشنگه راه میفته و به قول شما باید باور کنه تو اتاق شیشه ایه ! اما شما در اتاق شیشه ای نیستید که ادبیات و متن نوشتاریتون انقدر هتاکانه ست؟ اون هم به مداح شیعه؟ به دست آوردن دل اهل تسنن به قیمت کوبیدن و له کردن برادران شیعه
جواد یساری
|
Moldova, Republic of
|
۰۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
1
1
انسان باید سخن خود را قبل از بیان نمودن اندیشه کند سپس برزبان آورد
ناصر خان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
3
1
آدمی را آدمیت لازم است
احد را انسانیت واجب است
که در گناه و معصیت نیفتد
که در قیامت جهنم براو واجب است
سید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
1
0
ما یک اصل داریم به نام تقیه نه بیشتر....
متاسفانه بعضی ها هئیت ها به سمتی می روند که تاریخ اسلام را هم نشه عنوان کرد که به کسی بر نخورد و چون تو اتاق شیشه ای هستیم!
بی احترامی ممنوع اما کمرنگ کردن تبری در بین شیعیان گناه نابخشودنی است...
یاعلی
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین