عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۵۲۸۹
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷
نودل اصالتی چینی دارد و به دلیل طعم خوشایند و آسان بودن پختش مشهور است. برای تهیه ی نودل تنها کافیست آن را در آب جوش ریخته و بعد از ۵ الی ۱۰ دقیقه غذای شما آماده است. این روزها برای خوش طعم تر شدن و کمی زرق و برق دادن به این غذا، از موادی چون پیاز و کرفس هم در آن استفاده می کنند و زمانی که نودل کاملا پخت این مواد را اضافه می نمایند که طعمشان حفظ شود؛ این کار در چین رایج است و در کشورهای دیگر کمتر به چشم می خورد.

اسپرینگ رول | Spring Roll

 

اسپرینگ رول به معنای رولت های بهارانه است و بیشتر هم در فصل بهار و تابستان پخته می شود. برای پخت این غذا از خمیرهای مخصوصی استفاده می کنند و داخلش را با گوشت و سبزیجات معطر پر می نمایند، سپس همه ی این رول ها را در روغن داغ سرخ کرده و به آن ها نمک و فلفل اضافه می کنند.

 

سرخ شدن اسپرینگ رول ها تا زمانی ادامه می یابد که خمیر، رنگی طلایی به خود بگیرد، وقتی خمیر طلایی شد، رول های زیبای شما آماده هستند. این غذا در همه ی استان های چین یافت می شود اما در جیانگ سو، شانگهای، فوجیان و گوانگژو محبوبیت بیشتری دارد.

 

در آخر باید توجه داشته باشید که اسپرینگ رول ها اندازه های کوچکی دارند و حدودا اندازه ی یک انگشت هستند؛ بنابراین برای سیر شدن باید ۳ الی ۴ عدد از آن ها را سفارش دهید.

- نودل های سریع | Quick Noodles

 

احتمالا می دانید که در غذاهای چینی در تور لحظه آخری ، زیاد از رشته و پاستاهای مختلف استفاده می شود، در این کشور صدها نوع رشته ی خوراکی وجود دارد؛ اما بدون شک یکی از معروف ترین آن ها نودل ها هستند که حتی در ایران هم به راحتی می توانید آن ها را تهیه کنید.

 

نودل اصالتی چینی دارد و به دلیل طعم خوشایند و آسان بودن پختش مشهور است. برای تهیه ی نودل تنها کافیست آن را در آب جوش ریخته و بعد از  ۵ الی ۱۰ دقیقه غذای شما آماده است. این روزها برای خوش طعم تر شدن و کمی زرق و برق دادن به این غذا، از موادی چون پیاز و کرفس هم در آن استفاده می کنند و زمانی که نودل کاملا پخت این مواد را اضافه می نمایند که طعمشان حفظ شود؛ این کار در چین رایج است و در کشورهای دیگر کمتر به چشم می خورد.

- ماشی سرخ شده | Fried Mashi

 

اگر طرفدار غذاهای چرب و لذیذ هستید، ماشی سرخ شده یکی از بهترین خوراکی های چرب چینی است که مزه ی منحصر به فرد خود را دارد. ماده ی اصلی تشکیل دهنده‌ی این غذا برنج یا نودل است که در همه جای دنیا هم به راحتی می توان به آن دسترسی پیدا کرد. برای تهیه ی این غذا نودل یا برنج و یا هر دوی آن ها را به خوبی می‌پزند و به آن شکر اضافه می کنند تا مزه ای شیرین و دلپذیر به خود بگیرد.

 

هر آشپز بنابر علایق خود سبزیجات بخصوصی را به آن اضافه می کند؛ اما باید ابتدا سبزیجات را در ظرفی دیگر سرخ کنند و در آخر به ترکیب نودل ها اضافه نمایند، اغلب تلاش می شود که سبزیجات مزه ای ترش داشته باشند تا مخلوط آن ها با نودل های شیرین حس بهتری خلق کند. بعضی ها شاید ضخامت زیاد نودل های چینی را دوست نداشته باشند؛ اگر شما هم از این دسته افراد هستید باز هم ماشی سرخ شده را امتحان کنید زیرا نودل ها در این غذا کاملا نرم و لذیذ هستند و خوردن و هضمشان بسیار آسان است.

- کائو رو | Kao Rou

 

کائو رو این روزها هم، جزو غذاهای خیابانی چین است و هم جزئی از غذای اصلی که در میهمانی ها سرو می شود. ما پیشنهاد می کنیم که کائو رو را در خیابان ها میل کنید و آن ها را از چرخ دستی های محلی تهیه کنید زیرا طعم آن ها کاملا سنتی و خاص است.

 

کائو رو غذایی شبیه به کباب های تابه ای ایرانی است با این تفاوت که به سیخ های چوبی کشیده می شوند. در پخت این غذا از گوشت گوسفند و گاو استفاده می کنند اما در سال های اخیر دیده شده که گاها از گوشت مرغ چرخ شده هم استفاده کنند. نکته ای که این غذا را خاص و جذاب کرده، این است که این کباب های سیخی خوش طعم باید حتما روی زغال تهیه شوند و به هیچ وجه آن ها را روی گاز درست نمی کنند.

 

قارچ های کبابی که امروزه طرفداران زیادی هم در سراسر دنیا دارند، از همین غذا برگرفته شده اند، البته به شرط آن که روی زغال پخته شده باشند.

ماپو توفو | Mapo Tofu

 

غذاهای استان سیچوآن در غرب میانی چین از غذاهای محبوبی هستند که در سراسر چین طرفدار دارند. ریشه ی غذاهای این ناحیه برای دو شهر چنگدو و چونگ‌ کینگ است و در آن ها از فلفل های مخصوص سیچوآن استفاده می شود. این فلفل بی نهایت تند شبیه فلفل قرمز است اما آنقدر تنده که می تواند زبان را بی حس کند. یکی از معروف ترین غذاهای این ناحیه ماپو توفو است که در آن پنیرهای توفو در سس های تند مخصوص قرار می گیرند و حسابی تند وتیز است.

مرغ آب پز | Bai-Qie Ji

 

اگر از غذاهای تند فراری هستید به سمت جنوب شرقی و استان گوانگ ‌دونگ بروید در این استان و در غذاهای کانتونی هیچ فلفلی وجود ندارد پس با خیال راحت می توانید از طعم ملایم غذاها لذت ببرید. خیلی ها می گویند سس های نواحی مختلف آمریکا از غذاهای کانتونی الهام گرفته؛ سس هایی مثل سس آلو یا سس ترش و شیرین. در حوالی استان گوانگ دونگ که غذاهای کانتونی در آنجا اختراع شده برای تهیه ی غذاها از حیوانات بومی استفاده می شود. یکی از غذاهای محبوب این ناحیه مرغ آب پز به همراه سس ملایم زنجبیل و پیازچه است.

گوشت به همراه سس سویا

 

استان شاندونگ در شرق چین یکی از قدیمی ترین فرهنگ های غذایی چین را دارد اما با اینکه غذاهای این ناحیه در طول زمان کامل تر شده اما هیچ وقت اصل و ریشه های بومی اش را کنار نگذاشته است. بسیاری از غذاهای استان شاندونگ بر روی حرارت خیلی زیاد پخته می شود تا طعم مواد اولیه ثابت بماند و مواد غذایی هم روغن زیادی جذب نکنند. غذاهای این ناحیه داغ داغ سرو و گیاهان معطر و ادویه ها در آخر به غذا اضافه می شوند. یکی از محبوب ترین غذاهای این ناحیه روده ی گاو به همراه سس سویا است.

Guan Chang

 

سوسیس پر شده نیز یکی دیگر از میان وعده‌ها یا غذاهای سرپایی محبوب پکن است. این خوراک که از گوشت چرخ‌شده تهیه می‌شود، در روده خوک قرار داده می‌شود و بعد از بخار پز شدن، سرخ شده و سپس قطعه قطعه می‌شود. موقع خوردن به آن نمک و آب سیر اضافه می‌کنند.

 

Wan Dou Huang

 

به گزارش سایت تور ارزان و لحظه  آخری سفر باتو ، این میان‌وعده با طرح زیبا و دل‌فریب‌اش در فصل بهار و تابستان تهیه می‌شود. با توجه به آداب و رسوم مردم پکن این شیرینی در روز سوم از ماه سوم تقویم چینی بیشتر خورده می‌شود. در رستوران‌های محلی پکن و در اعیاد و مراسم‌های آنان به راحتی می‌توان این شیرینی را پیدا و نوش جان کرد.

 

تانگولو (Tanghulu)

 

تانگولو به معنای میوه آبنباتی یا میوه قندی یک میان وعده سنتی چینی است. تانگولو شامل میوه‌هایی است که با استفاده از قند، آبنباتی شده‌اند و این میوه‌ها بر روی سیخ‌های بامبو که در حدود ۲۰ سانتی‌متر بلندی دارند به مشتریان عرضه می‌شود. زالزالک چینی میوه اصلی و سنتی برای ساخت تانگولو است، اما امروزه انواع میوه‌های دیگر مانند گوجه گیلاسی، پرتقال ماندارین، توت فرنگی، زغال اخته، آناناس، کیوی، موز یا انگور هم برای این منظور به کار می‌روند.

تارت تخم مرغ

 

این شیرینی بیشتر در هنگ‌کنگ رایج است، اما در پکن نیز پخته می‌شود. از این شیرینی بیشتر در صبحانه سرو می‌شود و عطر و طعم بی‌نظیری دارد و یکی از خوراکی‌های خوشمزه محسوب می‌شود.

 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین