عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۵۲۴۷
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸

مرداب‌های کِرالا (Kerala)

مرداب‌های کِرالا زنجیره‌ای از مرداب و دریاچه‌هایی است که در ایالت کِرالا و به موازات دریای عرب قرار دارند. مرداب‌های کرالا خانه‌ی بسیاری از گونه‌های منحصر به فرد آبزیان از جمله خرچنگ، قورباغه، پرندگان آبی و حیواناتی مانند سمور دریایی و لاک‌پشت است. امروزه، قایق سواری، با استفاده از کِتووالام (قایقی سنتی که از برنج ساخته می‌شود که امروزه تبدیل به هتل‌های معلق شده) بعلاوه‌ی امواج آب، پرطرفدارترین فعالیت توریستی در این مرداب‌ها به شمار می‌رود.

قصر دریاچه

قصر دریاچه واقع در دریاچه‌ی پیچولا در شهر اودایپور به عنوان قصر سلطنتی تابستانی در قرن ۱۸ ساخته شد. امروزه این قصر به یک هتل ۵ ستاره بدل شده که تحت نام "مناطق تفریحی و قصرهای راج" در تور هند فعالیت می‌کند. هتل قصر دریاچه دارای قایقی است که مهمانان را از یک اسکله در قصر شهری واقع در ساحل شرقی پیچولا به هتل منتقل می‌کند. این قصر در سال ۱۹۸۳ و با فیلمبرداری فیلم جیمزباند در آن به شهرت رسید.

معبد ویروپاکشا (Virupaksha)

معبد ویروپاکشا واقع در شهر هامپی به عنوان یک مقبره‌ی کوچک ساخته شد و تحت سلطه‌ی ویجایاناگارا تبدیل به مجتمعی بزرگ شد. اعتقاد بر آن است که این معبد از زمان ساخت مقبره‌ی کوچک در قرن ۷ پیش از میلاد تا کنون به طور بی‌وقفه مورد استفاده بوده که آن را به قدیمی‌ترین معبد هندو در هند بدل می‌کند.

پالولِم (Palolem)

پالولِم زیباترین و همچنین جنوبی‌ترین ساحل توسعه یافته‌ی گوآ است. بندری طبیعی احاطه شده با پرتگاه‌های بلند در هر طرف است که به دریایی آرام و ساکن دارای بستری با شیب آرام منتهی شده‌ است. برای کسانی که معتقدند که ساحل بدون مجموعه‌ای از رستوران‌های ارزان قیمت و هتل‌های مناسب، و اهالی محلی خونگرم معنا ندارد، پالولِم بهترین مکان است.

پارک ملی کانها (Kanha)

پارک ملی کانها در زمره‌ی زیباترین مناطق محیط زیست در آسیا و یکی از بهترین مکان‌ها برای دیدن ببر در هند  و تور هند است. جنگل‌های باشکوه بامبو و سال، دشت‌های پر از چمن و دره‌های کانها الهام بخش رودیارد کیپلینگ در نگارش اولین رمانش "کتاب جنگل" بوده و اینجا را تبدیل به یکی از برترین جاذبه‌های هند کرده‌ است.

هارماندیر صاحب (Harmandir Sahib)

به گزارش سفر باتو ، هارماندیر صاحب، که بیشتر به نام معبد طلایی شناخته شده، اصلی‌ترین جاذبه‌ی توریستی اَمریتسار و پراهمیت‌ترین مکان برای سیخ‌ها است. ساخت معبد توسط استاد راماداس جی در قرن ۱۶ آغاز شد. در قرن ۱۹، ماهاراجه رانجیت سینگ تمام طبقه‌ی فوقانی معبد را با طلا پوشاند. اینجا معبدی حیرت‌انگیز و همیشه مملو از زائرانی از سرتاسر هند است که برای دیدن مکانی هیجان زده هستند که تا پیش از آن مانندش را تنها در تلویزیون دیده بودند.

جایسالمِر (Jaisalmer)

واقع در غربی‌ترین نقطه‌ی راجاستان و نزدیک مرز پاکستان، جایسالمِر شهر صحرایی بزرگی است. ماسه‌سنگ‌های دیوارهای "شهر طلایی" از صحرا مانند صحنه‌ای از شب‌های عربی برخاسته‌اند که در آن کاخ جایسالمِر مانند تاجی بر شهر قرار دارد. تجارت‌گرایی خارج از کنترل، دید رمانتیک جایسالمِر را از آن دریغ کرده، اما حتی با تمام سروصدا و اتوبوس‌های توریستی، این شهر مقام خود را به عنوان یکی از مشهورترین جاذبه‌های توریستی هند حفظ کرده‌ است.

دیدنی های سنگاپور

 

محله چینی

محله چینی‌ها یکی دیگر از نمادهای سنگاپوردر تور سنگاپور  است. این محله انتخاب بسیار خوبی برای خرید کردن است و حتی برخی قسم می‌خورند که ارزان‌ترین سوغاتی‌های سنگاپور را می‌توانید در محله چینی‌ها پیدا کنید. تماشای انواع جاذبه‌های مهم و چشیدن غذاهای چینی اصیل از دیگر مزایای محله چینی‌ها است. می‌توانید از بین رستوران‌های و فروشندگان دوره‌گرد مواد غذایی بیشمار این محله دست به انتخاب بزنید. برای آشنایی بیشتر با تاریخ این محله به مرکز میراث محله چینی‌ها در خیابان پاگودا بروید. کانون توجه اصلی این مرکز مهاجرانی چینی است که در زمان خود زندگی سختی داشتند و از جمله بنیان‌گذاران اصلی کشور سنگاپور بودند. معبد تیان هوک کنگ (قدیمی‌ترین معبد سنگاپور)، معبد دندان عتیقه بودا ، تالار طب چینی او یان سنگ و مرکز خوراک جاده مکسول از دیگر جاذبه‌های محله چینی‌ها در سنگاپور هستند.

پرنده سنگاپوری

پرنده سنگاپوری بزرگ‌ترین چرخ و فلک رصدگر جهان است. سوار شدن بر این چرخ و فلک، که روی ساختمان سه‌طبقه یک پایانه مسافرتی ساخته شده است، تجربه‌ای منحصر بفرد به شمار می‌رود. قطر پرنده سنگاپوری ۱۵۰ متر و ارتفاع آن ۱۶۵ متر است و با سرعت ۲۱/۰ متر در ثانیه حرکت می‌کند. این چرخ و فلک تقریبا ۳۰ متر از چرخ و فلک معروف انگلیس با نام چشم لندن بلندتر است! چشم‌انداز شگفت‌انگیزی که از فراز این چرخ و فلک می‌بینید در روز و شب کاملا متفاوت است و همین امر انتخاب بهترین زمان برای چرغ و فلک‌سواری را دشوار کرده است. مسافران با سوار شدن بر این چرخ و فلک می‌توانند مناظر شهری مختلفی از جمله رودخانه سنگاپور، هتل رافلز، خلیج مارینا، اقامتگاه ملکه و پادانگ را تماشا کنند.

استودیوی فیلم‌سازی یونیورسال

استودیوی فیلم‌سازی یونیورسال در سنگاپور نخستین استودیوی فیلم‌سازی در نوع خود در جنوب شرقی آسیا است. پارکی که در محوطه این استودیو قرار دارد دارای بیش از ۲۰ منطقه موضوعی جذاب است. جهان گم‌شده ، ‌مصر باستان، نیویورک، هالیوود، ماداگاسکار و آن دوردست‌ها (شرک را که یادتان هست؟) از جمله این مناطق هستند. در این محوطه دو ترن آبی و پنج ترن هوایی هیجان‌انگیز وجود دارد. دو ترن هوایی این استودیو بر سر کسب لقب بلندترین ترن هوایی جهان با یکدیگر رقابت دارند. خانواده‌هایی که با فرزندان کوچک خود از این استودیو بازدید می‌کنند هم می‌توانند از ترن هوایی و چرخ و فلک مخصوص بچه‌ها نهایت استفاده را ببرند.

 

باغ‌های خلیج

باغ‌های خلیج پارکی عظیم و رنگارنگ با طراحی آینده‌نگرانه  در تور سنگاپور است. این پارک در منطقه خلیج سنگاپور قرار دارد و در فستیوال جهانی معماری سال ۲۰۱۲ میلادی عنوان ساختمان سال جهان را از آن خود کرده است. می‌توانید با قدم زدن روی پشت‌بام سازه‌های معروفی به نام ابردرخت از چشم‌اندازی خیره‌کننده به محوطه باغ‌ها لذت ببرید. در این باغ‌ها با گلخانه‌هایی با ظاهری شبیه به صدف‌های دریایی غول‌آسا مواجه خواهید شد. با بازدید از این گلخانه‌ها می‌توانید اقلیم سرد کوهستان را تجربه کنید و با صدها درخت و گیاه آشنا شوید. همه این ویژگی‌ها باعث شده‌اند تا باغ‌های خلیج به یکی از جذاب‌ترین مقاصد تفریحی برای کودکان و بزرگ‌سالان تبدیل شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین