عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۵۲۴۶
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷

پارک آبی آدالند یکی از پارک های جالب کوش آداسی، پارک آبی آدالند است. شما می توانید با سپری کردن یک روز کامل در این پارک، از انواع و اقسام سرگرمی های این پارک استفاده کنید و خسته نشوید. این پارک مجهز، مکانی بسیار عالی برای گذران وقت در کنار خانواده است و برای تمامی سنین مناسب است. مساحت آدالند، بیش از ۲۵ هزار هکتار است و نزدیک به ۲۰ نوع وسیله ی سواری بر روی آب دارد.

دیدنی های کوش آداسی  در تور کوش آداسی

آب های گرم

در کوش آداشی و تور کوش آداسی شما می توانید برای استفاده از آب های گرم به مکان هایی همچون؛ آب گرم یاوان سو یا چیبان، آب گرم ونوس و آب گرم گوزل جاملی مراجعه کنید. این آب های گرم، دارای امکانات ساحلی می باشند و شما می توانید در زمان حضور در این آب گرم ها، با خیال راحت به استراحت بپردازید.

بنادر قایق های تفریحی و ناوها

شما در کوش آداسی می توانید به ۲ اسکله ی مخصوص کشتی های توریستی و یک بندر قایق های تفریحی که در آن ظرفیت برای ۶۵۰ قایق موجود است، بروید. در بندر کوش آداسی، کشتی های تفریحی همیشه در حال بارگیری هستند و در فصل بهار و تابستان یعنی از اوایل ماه آوریل تا ۲۰ ماه اکتبر، به صورت منظم به سمت جزیره ی یونانی ساموس مسافر برای تورهای تفریحی می برند. توجه داشته باشید که در فصل زمستان این سفرها با هواپیما و به صورت چارتر انجام می شود. تمامی قایق های تفریحی دارای تور آبی هستند و شما می توانید در سفر به این جزیره و استفاده از این قابق های تفریحی، اوقاتی خوش و خاطره انگیز داشته باشید.

جزیره کبوتر (Guvercin Ada)

جزیره‌ی کبوتر یکی از بهترین مکان‌ها برای پیاده‌روی کنار ساحل است و در آن کافه‌های دوست‌داشتنی زیادی هم وجود دارد

در نزدیکی کوش‌آدسی، گذرگاهی ۳۵۰ متری شما را به جزیره‌ی جذاب کبوتر می‌رساند که در آن بقایای یک قلعه‌ی بیزانسی متعلق به قرن ۱۳ میلادی روی صخره‌های سنگی وجود دارد (که بعدها به اقامتگاه دزدان دریایی بدل شد).

دیوار و برج و باروی این جزیره که تقریبا اطراف جزیره را فرا گرفته است، بعدها در حدود قرن ۱۹ به این قلعه اضافه شده است.

جزیره‌ی کبوتر یکی از بهترین مکان‌ها برای پیاده‌روی کنار ساحل است و در آن کافه‌های دوست‌داشتنی زیادی هم وجود دارد. در اینجا می‌توانید عصری زیبا و به یاد ماندنی را تجربه کنید و به تماشای غروب زیبای خورشید بنشینید.

منطقه بندرگاه

بسیاری از جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی در منطقه‌ی بندرگاه تاسیس شده‌اند. کاروانسرای (Kervansaray) این منطقه در سال ۱۶۱۸ توسط ازوک محمود پاشا ساخته شده است. نمای آن در سال ۱۹۶۰ بازسازی شد و از سال ۱۹۶۷ به عنوان هتل کاروانسرای کار می‌کند.

در سمت جنوب غربی، شما هنوز هم می‌توانید خانه‌های نیمه چوبی قرن ۱۹ را ببینید که به سبک معمول و سنتی این منطقه ساخته شده است. دیوارهای دروازه‌ی جنوبی شهر قدیمی هنوز هم به‌خوبی حفظ شده‌اند. بازار هم دقیقا از مقابل بندرگاه شروع می‌شود که در آن می‌توانید انواع سوغاتی‌های ترکیه را تهیه کنید.

ساحل بانوان (Kadinlar Denizi)

ساحل بانوان که در دو کیلومتری شهردر تور کوش آداسی  قرار دارد، پرطرفدارترین خط ساحلی در اطراف کوش آداسی است. در این ساحل ورزش‌های آبی مفرح بسیار زیادی وجود دارد؛ به علاوه اگر گرسنه هم شدید، می‌توانید در کافه‌های متعدد این ساحل غذا نوش جان کنید.

این ساحل در تابستان‌ها پر از افراد محلی و همچنین گردشگران است. در روزهای غیرتعطیل هفته جمعیت کمتری در این ساحل دیده می‌شود؛ اما انتظار نداشته باشید که با ساحلی خالی و بدون گردشگر مواجه شوید. ماه ژوئیه الی اوت، شلوغ‌ترین موقع سال در این ساحل است

میلتوس (Miletus)

همانند شهر زیبای  پریه نه، شهر میلتوس نیز یکی از شهرهای فوق العاده دوران هلنیستی می باشد، که البته مانند بندر پریه نه  از گل و لای پر نشده است. این شهر تا قرن 14 میلادی و دوران حکومت سلجوقیان قابل سکونت بود، که این یعنی آثار باستانی موجود در آن ترکیبی از دوره های مختلف هستند. یکی از مکان هایی که نباید از آن غافل شد، تئاتر پهناور آن است که دارای 15 هزار صندلی و دیدی عالی از طبقات بالایی می باشد. این تئاتر متعلق به دوران یونانی ها است ولی در دوره حکومت رومیان به کلی بازسازی شد. درست بالای این تئاتر دیوارهای قلعه ای بیزانسی قرار دارند و در شرق آن، بقایای معبد آپولو به چشم می خورد. حمام فائوستینا (Faustina) که به طرز شگفت آوری نگه داری شده است، در جنوب و قبل از یک کاروانسرای سلجوقی و خرابه هایی از شهری مربوط به رومی ها و یونانی ها قرار دارد. همچنین یک موزه بسیار عالی در این مکان ساخته شده تا مردم را با تاریخ میلتوس و پریه نه آشنا کند. همچنین تور لحظه آخری کوش آداسی را از دست ندهید.

مکان: 62 کیلومتری جنوب کوش آداسی

دیدیما (Didyma)

به گزارش سفر باتو ، بنای رویایی دیدیما در حقیقت دومین مکان مذهبی بزرگ و تاریخی جهان است که به نوعی مرکز مذهبی دوران هلنیستی نیز می باشد. برخی از ستون های بلند معبد آپولو هنوز هم پا برجا هستند. در اصل حدود 122 ستون در این مکان وجود داشت و این معبد یکی از بهترین نمونه ها از ساختمان های یونانی نگهداری شده در ترکیه به شمار می آید. بنای دیدیما در زمان باستان مکان بسیار مهمی محسوب می شده و از نظر اعتبار هم نسبت به بنای شهر دلفی در جایگاه دوم قرار دارد. البته باید بدانید که در زمان حکومت کنستانتین بزرگ و تغییر مذهب او به مسیحیت میزان اثرگذاری دیدیما کاهش یافت.

مکان: 77 کیلومتری جنوب کوش آداسی


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین