عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

از تاريخ:
تا تاریخ:
تعداد نتايج:
1 صفحه
بررسی ابعاد مختلف روضه های خانگی از نگاه حجت الاسلام بهاری:

روضه های خانگی هدایتگر هستند

روضه حتی به ساده ترین و کوتاه ترین شکل ممکن نیز بسیار ارزشمند است. بنده شخصی را می شناسم که همواره سرسفره های منزلشان، چه یک نفر نشسته باشند و چه 100 نفر، در کمتر از یک دقیقه روضه می خواند و یاد اباعبدالله را زنده می کند؛ این یعنی هدف عالی شیعه که می تواند رسالت اباعبدالله الحسین(ع) را ابدی کند.
در آستانه سالروز شهادت حضرت رقیه(س) میهمان متفاوت‌ترین هیئت این روزها شدیم

آرزو می کنم محمود کریمی بیاید هیئت ما

اینجا هیئت متوسلین به حضرت رقیه است. هیئت عزاداری بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی که از همه دنیا بریده‌اند. اما امام حسین(ع) فصل الخطاب آشنایی است. دست‌هایی که در این هیئت به آسمان بلند و به سینه فرود می‌آید گواهی می‌دهد به حبّ اهل‌بیت حتی در دل مجنونان زمانه.
در گفت و گو با حاج عباس عنقا مطرح شد

مروری بر تاریخچه روضه های خانگی

«حاج عباس عنقا» شاعر و ذاکر اهل بیت(ع) در گفت و گو با عقیق از تاریخچه ی روضه های خانگی برای مان می گوید. نخستین آئین تجلیل از بانیان روضه های خانگی به همت شهرداری منطقه ۱۲ و با مشارکت عقیق در محرم و صفر ۹۷ برگزار می شود.

آنونس/ نخستین آیین تجلیل از بانیان روضه های خانگی

این برنامه در دو بخش اصلی و جنبی برگزار می شود. در بخش اصلی، از بانیان، برگزار کنندگان و افرادی که به هر روشی برای احیاء روضه های خانگی تلاش کرده اند، تقدیر به عمل می آید و در بخش جنبی، از عزیزانی که از روضه های خانگی عکس بگیرند و با هشتگ #روضه_خانگی در فضای مجازی منتشر کنند، تقدیر به عمل می آید.

توصیه حضرت زهرا(س) درباره یک روضه خانگی

حکایت حضور حضرت زهرا سلامالله علیها در یک مجلس روضه خانگی در کلام حجت الاسلام مسعود عالی نخستین آئین تجلیل از بانیان روضه های خانگی به همت شهرداری منطقه 12 و مشارکت عقیق در محرم و صفر 97 برگزار می شود.
سه‌شنبه‌ها این‌جا عطر بهشت می گیرد؛

روضه‌ای خانگی که هم‌سن‌ و سال انقلاب است

حال روضه را از اهل روضه باید پرسید. خانم «فتح اللهی» پای ثابت روضه سه‌شنبه‌هاست و سخن‌ها دارد از مجلسی که به یاد شهدا برپا می‌شود. از احساس سبکی می‌گوید وقتی‌که برای روضه می‌آید و چنین تعریف می‌کند: «زندگی‌ها شلوغ شده و همه مشغله زیاد دارند. من هم دارم ولی هر سه‌شنبه‌ها که قصد آمدن به روضه دارم کارهایم سبک می‌شود. انگار همه کارها جور می‌شود که بیایم.
با روضه حسین(ع) نفس تازه می کنیم

روضه های خانگی، ذخیره روز مبادا

دیده‌اید یک‌زمانی از خرجی خانه کم می‌آورید؛ آن پولی را که پس‌انداز کرده‌اید برای روز مبادا می‌آورید برای خرج کردن. روضه خانگی ذخیره روز مبادای ماست؛ که وقتی دشمن آمده و به طرق مختلف می‌خواهد جوانان را فریب دهد، خوبان را به تردید بیاندازد، بنیان‌های فرهنگی ما را به لرزه دربیاورد با روضه خانگی می‌شود این دشمن را بیچاره کرد.
تازه ها
پربازدید ها
پرطرفدارترین عناوین