عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۹۱۵۶
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۱
در همایش مبلغان محرّم صورت گرفت؛
در همایش مبلغان اعزامی محرم توسط حجت الاسلام والمسلمین یوسفی غروی به برخی شبهات مربوط به امام حسین(ع) و عاشورا مطرح و به آن ها پاسخ داده شد.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین محمد هادی یوسفی غروی چهارشنبه شب در سلسله نشست های راویان مکتب حسینی ویژه مبلغان اعزامی محرم که در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد به برخی شبهات در خصوص اباعبدالله(ع)، کربلا و عاشورا پاسخ داد.
وی به شبهه ادعای روابط حسنه امام حسین(ع) و معاویه اشاره کرد و گفت: این عموما از سوی مخالفان اسلام مطرح شده و امام بیان داشتند که ما در پناه امام حسن(ع) هستیم و قرار شد با امام حسن(ع) بیعت کنند که در این جریان عده ای دور امام حسین(ع) را به بهانه تفرقه میان دو امام گرفتند.
این استاد حوزه علمیه  در خصوص شبهه ای مبنی بر خدشه به منزلت امام و یارانشان اظهار کرد: تا مشخص نشود چه خدشه ای وارد شده ما  نمی توانیم آن را پاسخ دهیم و لذا سخنی بی پایه و اساس است.
وی تصریح کرد: «بن العباس» اولین کسانی بودند روی قبر جدشان قبه ساختند و احدی در تاریخ نقل نکرده که کسی اعتراض کرده باشد که بنای بر قبور جایز نیست و این راه را باز کرد برای زیارت های جمعیتی قبر امام حسین(ع).
حجت الاسلام والمسلمین یوسفی غروی  با اشاره به حکیمانه نبودن برخی نقل ها گفت: ما نیز این را قبول داریم به عنوان مثال در یکی از استان ها متوجه شدیم در 4 هیئت قمه زنی های گسترده به راه انداخته و حتی برای این کار آلبوم عکس نشان هم می دادند و به جایی رسیده بودند که به طرف کربلا نماز می خواندند به بهانه اینکه مگر می شود خدا نمازی که به سمت اما حسین(ع) خوانده شود را قبول نکند.
وی با بیان اینکه هیئت ها به فکر فقرا نیز باشند، افزود: فضیلتی که برای یک امام (ع) نقل می شود تعمیم دادن آن برای ائمه (ع)دیگر درست نیست و این خود زمینه اشکال را ایجاد می کند.
اولین سیاه پوشی برای امام حسین(ع) به دستو یزید در کاخ یزید انجام گرفت
استاد حوزه علمیه با اشاره به شبهه دفاع از یزید و نقل هایی برای بی گناهی یزید  افزود: این یک مسئله بسیار قدیمی است که بار ها پاسخ داده شد و یزید همان زمان بلند شد عبای خود را روی سر زنش انداخت و بیان داشت امام کسی است که سزاوار گریه کردن می باشد  اما تقصیر من نبود ابن زیاد عجله کرد سپس خود یزید دستور داد عزاداری کنند؛ لذا اولین سیاه پوشی برای امام حسین(ع) به دستو یزید در کاخ یزید انجام گرفت؛ جواب این شبهه همان چیزی است که در کتاب عبد الرحمان جوفی آمده است.
وی به شبهه بعد عقلی در ادعای تاریخی پرداخت و در پاسخ به اینکه تحلیل هایی وجود دارد که جنبه عقلایی برخی نقل ها را  زیر سؤال می برد گفت: پاسخ عامه این چنین است که مگر ما کم نقل کربلایی داریم که خودمان قبول نداریم و سند ندارد.
اینکه برای گریاندن مردم چیز های جدیدی روی منبر می گویند آفت است
حجت الاسلام والمسلمین یوسفی غروی بیان کرد: متأسفانه از آفت ها این است که می خواهند نو آوری کنند چون در هرمجلسی گریزی به کربلا و عاشورا زدند و دیگر تکراری شده و لذا چیز های جدیدی می بافند تا موجب گریه مردم شوند.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین