عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۸۷۲۹
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۵:۲۲
حجت الاسلام سرلک با اشاره به رابطه و حمایت همه جانبه دین از انسان، درباره مسیر پرپیچ و خم پذیرش ولایت گفت.
عقیق:چند سالی است که در تقویم این کشور از روز عید قربان تا عید غدیر به عنوان دهه امامت و ولایت نامگذاری شده است، در این ایام بسیاری از مسلمانان به ویژه شیعیان آن را کشورهای خودشان جشن می گیرند و مبلغان به ترویج فرهنگ ولایت‌مداری می پردازند.

برهمین اساس، همزمان با آغاز دهه امامت و ولایت، حجت الاسلام والمسلمین علی سرلک سخنران و کارشناس علوم دینی - قرآنی بیان کرد: باید توجه داشته باشیم که حقیقت دین رابطه همه جانبه انسان با خدای متعال است، چراکه دین آمده تا همه وجودی ما انسان ها را با خداوند گره بزنند و همه هستی و ابعاد ما را از احتکار شخصی و انسداد فکری خارج کند. اما این مسیری سخت و طولانی پیش روی ما انسانهاست و ممکن است که ما را از پا دربیاورد و ناامید کند.

وی در ادامه گفت: در این مسیر طولانی ولایت اهل بیت (ع) به ویژه ولایت امیرالمومنین (ع) می تواند دستگیر کاملی باشد، تا ما سرنوشت و ولایت خودمان را به دستان پرمهر و حیات بخش او می سپاریم.

حجت الاسلام والمسلمین سرلک با اشاره به آیه روز غدیر «اليوم اکملت لکم دينکم ...»، اظهار کرد: دین در روز غدیر به نهایت بلوغ خودش رسید، اما باید توجه داشته باشیم که رسیدن به قله ولایت نیز کار آسانی نیست و سپردن دستان به ولی حق مسیرهای سختی را پیش روی ما می گذارد که پذیرش ولایت را از توان هرکسی برنمی آید.

 

* شما در ادامه می توانید سخنرانی کامل حجت الاسلام والمسلمین سرلک را در ویدیو زیر مشاهده کنید.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین