عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۷۶۶۴
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۲
آیت‌الله سعیدی:
امام‌جمعه قم تقوا را اولین پایه برای نصرت الهی توصیف کرد و گفت: امنیت یکی از محوری‌ترین نعمت‌های الهی است.
عقیق:به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی دوشنبه(25 تیرماه) در دیدار رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا و جمعی از فرمانده‌های ارشد سپاه و نیروی انتظامی استان قم که در سالن پشت محراب شبستان امام خمینی (ره) صورت پذیرفت، با اشاره به این‌که آیه 12 سوره آل‌عمران به دو مطالبه الهی برای مؤمنان تصریح دارد، اظهار داشت:  این دو آیه در قالب شرط به بیان دو مطالبه بزرگ الهی از مؤمنان پرداخته است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با تأکید بر این‌که صبر و تقوا شرط دست‌یابی به دستاوردهای مندرج در آیه مبارکه است، گفت: تقوا عنوانی است که در جای‌جای زندگی مؤمن معنا و هویت پیدا می‌کند، وقتی انسان  در مقابل دشمن قرار می‌گیرد و امر به تقوا می‌شود به این معنا است که هیچ‌چیزی به جلوه و اهمیت توحید در زندگی او نباشد.

امام‌جمعه قم تقوا را اولین پایه برای نصرت الهی توصیف کرد و ابراز داشت: مؤمن در برابر دشمن با قلبی  محکم مواجه می‌شود تا جایی که دشمن با چنین مواجهه‌ای خلع سلاح می‌شود.

وی افزود: گاهی امدادهایی از باب رحمت الهی در مسیر راه مؤمن قرار می‌گیرد همان‌طور که در جنگ بدر، دفاع مقدس و جنگ 33 روزه لبنان هم‌ چنین عنایتی صورت پذیرفت.

آیت‌الله سعیدی بابیان این‌که این دو آموزه الهی زمینه تأمین امنیت است، عنوان داشت: امنیت یکی از محوری‌ترین نعمت‌های الهی است و این منت الهی به‌واسطه نیروهای مسلح به جامعه اسلامی عطا کرده است.

وی ادامه داد: کسانی که واسطه فیض الهی برای جوامع اسلامی می‌شوند جایگاه ویژه‌ای در ادبیات نصوص ثقلین دارند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با اشاره به این‌که عوامل آسیب  رسان به امنیت دو گروه هستند، ابراز داشت: دست‌های پنهان دشمن در داخل و حملات ظاهری دشمنان در برون مرزها یکی از عوامل آسیب‌رسان به امنیت است.
وی افزود: گاهی برخی از رفتارهای نسنجیده باعث می‌شود که خود زمینه آسیب‌رسانی به امنیت می‌شود درحالی‌که این افراد نیروهای دشمن نیستند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین