عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۷۶۳
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۰
حضرت آیت‌الله مظاهری اظهار داشتند: تفسیر آیات نورانی قرآن کریم برای هر قشر و گروهی، متناسب با سطح علمی و آگاهی‌های آنان بیان شود.
عقیق: بلوار پیامبر اعظم(ص) به عنوان بزرگترین بلوار معنوی جهان كه بارگاه منوره كریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) را به مسجد مقدس جمكران متصل می كند، امشب با حضور دكتر محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری به بهره برداری می رسد.

بلوار پیامبر اعظم(ص) در مساحتی بالغ بر چهار میلیون متر مربع به صورت فنی و زیر بنایی احداث شده است كه حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) تا مسجد مقدس جمكران را به طول ۷ كیلومتر وصل می‌كند.

عرض مسیر حدود ۴۰۰ متر تعریف شده كه فاز اول آن با عرض ۱۲۰ متر جهت رفت و آمد خودرویی احداث و در دسترس مردم قرار گرفته است.

تمامی تقاطع‌های واقع شده در مسیر به شكل زیرگذر تعریف شده است و در طول این بلوار هفت بازار زیر سطحی طراحی و احداث شده است.

تملك بیش از دو میلیون مترمربع از املاك و اراضی و مستحدثات گوناگون در طول مسیر بلوار از جمله اقدامات صورت گرفته برای احداث آن بوده است.

این پروژه ملی حاصل مشاركت، همدلی و همراهی مردم قم بوده است و این بلوار همواره در اذهان عمومی یادآور فرهنگ غنی مردم و ایمان راسخ آنها در جهت پیشرفت و ارتقاء منزلت شهر مقدس قم خواهد بود.

پس از بازگشایی موفقیت آمیز این بلوار در نیمه شعبان امسال و با توجه به حضور گسترده زائرین در این بلوار كه منجر به كاهش ترافیك در این ایام مبارك شد، اكنون این مسیر معنوی، آماده بازگشایی رسمی است.

با افتتاح بلوار پیامبر اعظم (ص) بار ترافیكی هسته مركزی شهر در این مسیر توزیع خواهد شد و این بلوار حجم زیادی از ترافیك شهری در این ایام را كاهش خواهد داد.

طرح بلوار پیامبر اعظم(ص) یكی از طرح های مهم شهری به حساب می‌آید كه بعد از گذشت دو دهه اكنون آماده بهره برداری شده است.

برای تامین مالی این پروژه علاوه بر منابع داخلی شهرداری و اراضی و املاك معوض از محل شهرداری اوراق مشاركت به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است. تاكنون ۳۰ هزار میلیارد ریال برای تملك و احداث قسمتی از خدمات زیربنایی كه تاكنون انجام شده، هزینه شده است.
در این پروژه كه از سال ۷۴ آغاز شده بود تا سال ۸۸ تنها هفت درصد از اراضی تملك شده بود ولی با فروش اوراق مشاركت این تملك ها ۱۰۰ درصد انجام شده و احداث بلوار به اتمام رسیده است.


منبع:ابنا

211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین