عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۹۸۶۸
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۹
پس از اقامت پنج روزه حجاج ایرانی در مدینه، نخستین گروه از زائران حج ۱۴۰۳ مُحرم شدند.

عقیق: شامگاه شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه نخستین گروه از زائران حج ۱۴۰۳ با همراهی حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سیدعباس حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت در مسجد میقات شجره، به قصد حضور در خانه خدا احرام بستند.  

یک‌ هزار و ۷۵۰ نفر از زائران خانه خدا در قالب ۱۴ کاروان از استان‌های مختلفی چون تهران، کرمان، آذربایجان شرقی و قم پس از ذکر «تلبیه» مُحرم شدند.

احرام نخستین زائران حج ۱۴۰۳ پیش از ورود به مکه + ویدئو

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب در مراسم بدرقه این زائران که راهی مکه شدند، گفت: بهترین کار در مسیری که پیش رو دارید تا به خانه خدا برسید ذکر گفتن و لبیک گفتن است، هربار که لبیک می‌گوید یکی از اسما خداوند را هم بر زبان بیاورید.

او همچنین به زائران راهی مکه توصیه کرد: در این مسیر به یاد والدین و گذشتگان خود باشید و به خاطر لطفی که خدا به شما کرده است او را با اخلاص شکر کنید. همچنین اگر کسی به شما ظلم کرده است او را ببخشید که این امر از سنت بزرگان ما است.

عباس حسینی، رئیس سازمان زیارت نیز با این یادآوری که نخستین گروه از زائران اعزامی به حج به تعداد ۱۷۵۰ در قالب ۱۴ کاروان از مدینه و با قطار راهی مکه می‌شوند، گفت: به صورت سامان‌دهی شده در بین کشورهای اسلامی، ایران نخستین کشوری است قصد داریم تمام زائران را با خطوط ریلی منتقل کنیم.

او اضافه کرد: استفاده از قطار بین مدینه مکه، طول سفر در این مسیر را که بین ۸ تا ۹ ساعت بود، کوتاه کرده و به دو ساعت می‌رساند و امیدواریم باعث شود زائران بدون خستگی اعمال خود را انجام دهند.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: امیدواریم عملیات انتقال زائران از مدینه به مکه را به درستی اجرایی کنیم و زائران از این فرصت استفاده کنند.

 

منبع:ایسنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین