عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۰۲۹
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶
آیت‌الله قرهی:
آیت‌الله قرهی گفت: پس از اطاعت از فرامین الهی و دوری از محرمات آنچه قرب‌آور است رفع احتیاجات مردم و به ویژه مستمندان و نیازمندان است.
عقیق:آیت‌الله روح‌الله قرهی موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) در جلسه درس اخلاق که در مسجد امام مهدی(عج) برگزار شد، گفت: همه تکالیف الهی برای بندگی خداوند است.

 

وی افزود: غایت بندگی خداوند قرب الی الله است که باید در انجام اعمال نیت انسان باشد، از خوف‌های ممدوح این است که انسان بترسد قرب الی الله را از دست بدهد.

 

آیت‌الله قرهی با بیان اینکه انبیاء الهی خود به قرب الی الله اشتیاق داشته و دیگران را هم به آن دعوت می‌کردند، اظهار داشت: انبیاء الهی همواره خوف این را داشتند که مبادا قرب الی الله را از دست بدهند.

 

موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) درباره شرایط قرب الی الله، عنوان کرد: پس از اطاعت از فرامین الهی و دوری از محرمات آنچه قرب‌آور است رفع احتیاجات مردم و به ویژه مستمندان و نیازمندان است.

 

وی افزود: امام صادق(ع) فرمودند اگر اراده کردید که عاقبت به خیر شده و به قرب الی الله برسید بدون اینکه به مردم نیاز داشته باشید حاجت آنها را برآورده کنید، نزدیک عید نوروز است به نیازمندان کمک داشته باشید.

 

آیت‌الله قرهی با بیان اینکه خداوند نیکوکاران را دست دارد، گفت: در روایات آمده است که همانا قبولی اعمال شما در برآورده کردن نیاز برادرانتان و نیکی کردن به آنان است، در کمک مالی به دیگران بدبین نباشید هر کس به میزان توان خود در این راه خیر قدم بردارد.

 

موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) ادامه داد: با کمک به دیگران روح ایثار، انفاق و نوع دوستی را تقویت کنید اما مراقب باشید که دچار غرور یا عجب نشوید، شما باید منت خدا را بکشید که وسیله او برای کمک به دیگران باشید.

 

وی با بیان اینکه خداوند کریم است و دوست دارند انسان‌ها به یاد همدیگر باشند، ابراز کرد: در روایت است که هرکس حاجت یک مومن را برآورده کند پروردگار عالم حوائج کثیره او را برآورده می‌کند که کمترین آن بهشت است.



منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین