عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۲۳۸۴
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
با حضور نیروهای جهادی در منطقه زلزه زده کوئیک برگزار شد
مراسم نماز جمعه این هفته در مناطق زلزله‌زده کوئیک، واقع در شمال سرپل‌ذهاب باحضور حجت‌الاسلام پناهیان، حاج سعید قاسمی و جمع پرشوری از مردم و نیروهای جهادی حاضر در منطقه به امامت ماموستا ملامحمد برگزار شد.

گزارش تصویری



عقیق:مسجد نیمه‌خراب روستای کوئیک‌صیفوری روز جمعه شاهد جلوه‌ای دیگر از وحدت و هم‌دلی و هم‌بستگی مردم مقاوم این سرزمین بود. مردمان اهل‌سنت روستاها در کنار میهمانان شیعه خود که برای خدمت‌رسانی آنان در منطقه حضور داشتند با همت بچه‌های هیأتی نمازجمعه را برپا کردند. شیعه و سنی کنار هم رو به قبله‌ای واحد، در صفوف فشرده وحدت خود را به رخ تمام دشمنان کشیدند.
در این مراسم امام‌جمعه کوئیک‌صیفوری بعد از  تسلیت به مردم داغدار منطقه که یکی از پرتلفات‌ترین نقاط زلزله اخیر بود، زلزله و اتفاقاتی از این دست را وسیله آزمایش و امتحان مردم عنوان کرد و در ادامه برطبق آیات قرآن به صابرین بشارت داد که اجر این صبوری و رضایت در برابر مصائب و امتحانات الهی راداز خداوند خواهند گرفت.

ماموستا ملامحمد ضمن تشکر از هم‌دردی و زحماتی که مردم و مسؤولین متحمل شدند، از رهبر انقلاب به واسطه حضور پربرکت‌شان در منطقه به‌صورت ویژه قدردانی کردند. ایشان ضمن بیان خدماتی که تاکنون صورت گرفته از برنامه دولت برای سرپناه زلزله‌زدگان به‌شدت انتقاد کردند و به مسؤولین اعلام کردند مردم این منطقه با محرومیت‌های تاریخی، مصیبت پیش آمده، غم ازدست‌دادن عزیزان و در شرایطی که هر خانواده از مجروح و مریضی نگهداری و پرستاری می‌‌کند، نه امکان دریافت وام اعلام‌شده را دارند، نه توان بازپرداخت آن را.


در ادامه بعداز اقامه نمازجمعه، حاج‌سعید قاسمی که به نمایندگی از نیروهای جهادی و هیأتی در منطقه حضور دارد و با کمک سپاه سرفراز محمد رسول‌الله(ص)، کار ساخت منازل روستائیان را آغاز کرده‌اند گزارشی از فرآیند اقدامات انجام شده بیان نمود.
سعید قاسمی ضمن اشاره به حضور بچه‌های سپاه در سی‌وهفت سال پیش در این منطقه از رشادت و نجابت این مردم در تمام سال‌های جنگ و پس از آن تا به امروز تقدیر کرد و گفت: ما امروز نیروهای حاج‌احمد متوسلیان هستیم که به نیابت از تمام آن شهداء در منطقه و کنار شما مردم حاضر شده‌ایم.
این فعال فرهنگی ضمن تشکر از همه افرادی که تاکنون کمک رسانده‌اند، از کندی فعالیت‌های دولتی انتقاد کرد و خواستار شتاب بیشتر و رویکرد جهادی در ادامه روند بازسازی شد و هشدار داد که اگر وزارت‌خانه‌ها و نهادهای مسؤول با همین شیوه ادامه دهند، تجربه زلزله ورزقان در این ناحیه هم تکرار خواهدشد و مردم در سرمای استخوان‌سوز منطقه بدون سرپناه مناسب باید زمستان را سپری کنند.

بعد از صحبت‌های حاج‌سعیدقاسمی، حجت‌الاسلام حاج‌علیرضا پناهیان، در بیانات کوتاهی، ضمن عرض تسلیت و هم‌دردی با همه خانواده‌های داغ‌دیده، از همه مردم ایران خواست این عزیزان را فراموش نکنند و باتوجه به شرایط سخت پیش‌رو، تب این ماجرا فروکش نکند و حمایت‌های مؤثر مردم قطع نگردد، از طرفی هم رفتار اداریِ‌صرف و دور از الگوی جهادی را به‌خصوص در این شرایط و در این منطقه، از افرادی که مسؤولیتی درقبال زلزله اخیر دارند، غیرقابل‌پذیرش خواند و از همه کسانی که کاری از دست‌شان برمی‌آید، دعوت به مساعدت و هم‌یاری کرد.


بعداز اتمام مراسم نمازجمعه حجت‌الاسلام پناهیان باحضور در میان مردم و توزیع برخی از اقلام اهدایی به ویژه بین کودکان، پای سخنان و دردل دل هایمردم منطقه نشست.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین