عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۱۱۲۰
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۷
در گفت‌وگویی عنوان شد
مدیرکل مراسم‌ها و امور هنری مجمع تقریب مذاهب درباره لزوم به کارگیری از ظرفیت جوانان در عرصه‌های مختلف اجتماعی گفت: اگر قرار است اهداف شکل‌گیری صدور انقلاب و به تبع آن ایجاد امت واحده اسلامی تحقق یابد،‌ بدون حضور و به میدان کشاندن جوانان محقق نمی‌شود.
عقیق:حجت‌الاسلام مجیدرضا فولادی، عضو شورای برنامه‌ریزی و مدیرکل مراسم‌ها و امور هنری معاونت فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفت‌وگویی درباره اتحادیه جوانان آن مجمع گفت: یکی از اتحادیه‌های چهارده‌گانه مجمع تقریب مذاهب اسلامی، اتحادیه جوانان به ریاست وحید یامین‌پور است که از چندین کشور جهان اسلام از اعضای هیئت مؤسس آن هستند. اکنون در کشور تونس، هند و برخی دیگر از کشورها با کمک همین جوانان قصد ایجاد اتحادیه‌های دیگر داریم.
وی درباره لزوم به کارگیری از ظرفیت جوانان در عرصه‌های مختلف اجتماعی گفت: اگر قرار است اهداف شکل‌گیری صدور انقلاب و به تبع آن ایجاد امت واحده اسلامی تحقق یابد،‌ بدون حضور و به میدان کشاندن جوانان محقق نمی‌شود. اگر مقامات و مسئولان و دلسوزان عرصه نظام مایلند این امت واحده شکل بگیرد، باید از ظرفیت جوانان و نخبگان از آن‌ها استفاده کنند. زیرا ما شاهد بودیم امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را با ظرفیت جوانان به سرانجام رساندند و پس از آن در جبهه نبرد حق علیه باطل و نیز در مسائل هسته‌ای و  موشکی... ایده‌های جوانان کشورمان بود که ما را سرافراز کرد.
حجت‌الاسلام فولادی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب دغدغه بسیاری در راستای به کارگیری از ظرفیت جوانان به خصوص نخبگان دانشجویی دارند، افزود: ما نیز در مجمع تقریب مذاهب اسلامی معتقدیم عرصه اجرا، طراحی و برنامه‌ریزی را باید به جوانان واگذار کرد، البته اگر قرار است این جوانان تحول مثبتی را در جهان اسلام ایجاد کنند، بدون هدایت و مشورت اهل فضل و  تجربه این کار صورت نمی‌گیرد.
وی افزود: در سی‌ویکمین کنفرانس بین‌المللی وحدت که بناست در آذرماه برگزار شود، محتواهایی در قالب کارهای نمایشگاهی‌، مستندسازی، طراحی‌ها و تولیدات فرهنگی را بر عهده جوانان قرار دادیم. در این راستا تیم‌هایی از جوانانی را دعوت کردیم که میانگین سن‌شان بین 26 تا 35 سال بود. یعنی ما معتقدیم جوانان انقلابی با آن روحیه‌ای انقلابی‌گری که دارند، یک پروژه 6 ماهه را قادرند ظرف مدت یک ماه با کیفیت بسیار خوب به سرانجام برسانند.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین