عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۰۲۳۹
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹
همزمان با فرارسیدن ماه محرم با حضور هنرمندان، مداحان و اقشار مختلف مردم
بیمه فیروزه­ ای، بیمه­ نامه جامع آتش ­سوزی و مسؤلیت مدنی مساجد، هیئت­ های حسینی، تکایا، امام­ زادگان و اماکن متبرکه است که با حمایت و پشتیبانی بیمه معلم، در آستانه محرم، خدمات خود را ارایه می­ دهد.

گزارش تصویری


عقیق: عصر سه­ شنبه 28شهریورماه، مراسم رونمایی از طرح بیمه­ ی فیروزه ­ای بیمه معلم با دغدغه­ ی حمایت از هیئات، مساجد، حسینیه ­ها و تکایا با حضور هنرمندان، مداحان، مسؤلین و اقشار مختلف مردم در سالن مسجد جامع شهرک غرب تهران برگزار شد.

در این مراسم که مهدی  آقابیگی مجری صداوسیما، اجرای برنامه را به عهده داشت، سعید جام آبادی(مجری طرح بیمه فیروزه­ای)، آقای حاجی میرآقا(معاون فنی بیمه معلم)، حاج محسن طاهری(مداح اهل­بیت)، محمد گلریز(خواننده ­ی انقلابی) و محمود بنفشه­ خواه (بازیگر پیشکسوت) حضور داشته و به سخنرانی پرداختند.

جام ­آبادی در بخشی از سخنان خود درباره­ ی طرح بیمه فیروزه­ای گفت: ایده ­ی اصلی این طرح از آن­جا شروع شد که چندسال پیش، حسینیه­ مان در همدان دچار حریق شد و رفته رفته به این فکر افتادیم تا بتوانیم خدمات خوبی را به هیئات، مساجد، حسینیه­ ها و تکایا ارائه دهیم. سعی کردیم با همراهی بیمه ­ی معلم، بتوانیم همه­ ی امور این برنامه را تسهیل نموده و خدمات بیمه­ ای مناسبی را به مخاطبان­مان ارائه دهیم.


مجری طرح بیمه فیروزه ­ای گفت: از ارائه این بیمه­ نامه، یک هدف مهم داریم آن­ هم این که بیمه ­ی هیئت را فرهنگ­ سازی کنیم تا همه بتوانند عضو این طرح شده و از حوادثی که در کمین است، پیشگیری کنیم. در این میان، مردم نیز باید به کمک ما بیایند تا همه در کنار هم، این اتفاق را رقم بزنیم. ما شاهدیم که خیرین بسیاری، کمک­ های گوناگون و مختلفی به هیئات می­کنند، در حالی که بانی شدن جهت بیمه کردن هیئات و... نیز می­تواند مصداق یکی از همان کارهای خیر و نیک باشد.

سازمان اوقاف و امورخیریه، سازمان­های تبلیغات اسلامی و شهرداری­های مناطق مختلف نیز می­توانند یکی از ارگان­هایی باشند تا با حمایت از این طرح و عضو کردن مساجد و حسینیه ­ها، به کمک ما بیایند.

جالب است بدانید که چند وقت پیش در استان خوزستان، مسجدی دچار آتش ­سوزی شد. وقتی که که برآورد قیمت انجام شد، چیزی حدود ششصد میلیون، هزینه ­ی خسارت اعلام شد. اما یکی از خیرین مسجد، بدون آن که کسی بداند، سه ماه پیش از این، به عنوان کمک به مسجد، آن را بیمه کرده بود. در این­جا می­بینیم که چقدر این بیمه، توانست به آن مسجد کمک کند و زیر بار این هزینه­ی بالا، کم نیاورد.

در ادامه نیز، حاجی میرآقا معاون فنی بیمه معلم به سخنرانی پرداخت که در بخشی از صحبت­ هایش گفت: فکر می­ کنیم بیمه­ ی فیروزه ­ای، می­تواند دارای برکات زیادی باشد. یکی از دغدغه­ های ما همیشه این بوده که فکری برای دین و اعتقاد خود بکنیم. امیدواریم که برکات این طرح، بتواند برای بیمه معلم نیز مبارک باشد. وقتی که این طرح به دست ما رسید، احساس کردیم که می­توانیم آن را اجرایی کرده و به دغدغه ­های فکری و ذهنی­مان، جامه­ ی عمل بپوشانیم.


اگر به خاطرات کودکی­ مان برویم، به مسجد باصفا و مسجدی می­ رسیم که حوض زیبایی داشت و برای دعا و نیایش، آن­جا می­ رفتیم. دست ­اندرکاران این مراکز، زحمت­های زیادی می­ کشند تا این مجموعه­ ها، سالم و سلامت بماند و مردم، به راحتی بتوانند در آن­جا حضور یابند. این بیمه­ نامه، در واقع یک دل­گرمی است برای کسانی که از وقت و زندگی شان گذشته ­اند تا مردم، در آسایش و آرامش، به دعا و نیایش بپردازند. آن­ها باید در مقابل این حوادث و سانحه­ ها، ایمنی داشته و ترسی از این بابت نداشته باشند. جلسات مختلفی برگزار شد تا بتوانیم بیشترین مشکلاتی که پیش می­آید را مدیریت کرده و زحمت زیادی برای کسانی که می­خواهند عضو این طرح شوند، نداشته  باشیم.

معاون فنی بیمه معلم افزود: سعی کردیم با پایین آوردن طرح و قیمت بیمه­ نامه، دغدغه ­ی اصلی را کاهش داده و باعث نشویم تا کسانی که تمایل به عضویت در این طرح را دارند، دچار مشغله­ ی ذهنی شوند. خوب است بدانید که در این سال­ ها، بیشترین سوانح بر اثر آتش­ سوزی و مشکلاتی از این قبیل به وجود آمده است. در واقع ما نه تنها آن مرکز را که مردمی که برای عبادت، نیایش، زیارت و... می­ آیند را هم تحت پوشش قرار می ­دهیم که امیدواریم بتوانیم با این کار، قدمی هرچند کوچک در راه اعتقادمان برداریم.


در ادامه نیز حجت­ الاسلام عباسی، حاج محسن طاهری، محمود بنفشه­ خواه و محمد گلریز، با بیان نکاتی درباب این امر نیکو و سخنرانی و مدح ­خوانی در آستانه­ ی ماه محرم، با ذکر صلوات، از پوستر طرح بیمه فیروزه­ای رونمایی کردند.

بیمه فیروزه ­ای، بیمه ­نامه جامع آتش ­سوزی و مسؤلیت مدنی مساجد، هیئت­ های حسینی، تکایا، امام­زادگان و اماکن متبرکه است که با حمایت و پشتیبانی بیمه معلم، در آستانه محرم، خدمات خود را ارایه می­دهد.

 

·         تعهدات این بیمه­ نامه عبارتند از:

جبران خسارت آتش ­سوزی، صاعقه، انفجار تا سقف 5000000000ریال

جبران خسارات مسؤلیت مسؤلین مساجد   

 

·         مبلغ بیمه­ نامه:

·         مساجد و هیئت­ های روستایی: 1360000ریال

·         مساجد و هیئت­ های شهری: 1550000ریال

·         مساجد و هیئت­ های مراکز استان: 1750000ریال

 

·         روش­های خرید بیمه­ نامه:

·         مراجعه حضوری به شعب و نمایندگی­های بیمه معلم در سراسر کشور

·         مراجعه به سایت بیمه معلم و درخواست بیمه نامه در بخش خدمات الکترونیک

·         ارسال عدد1 به شماره پیامکی 10008317 جهت درخواست بیمه­نامه

·         واریز کمک­های مردمی جهت مساجد و هیئت­ های حسینی کم­ بضاعت ­مالی از طریق شماره ­گیری با تلفن همراه #1590*780*



دریافت کلیپ


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین