عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۹۰
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۰
به مناسبت 25 شوال
حضرات آیات صافی گلپایگانی و وحید خراسانی از مراجع تقلید نیز بر اساس سنتی دیرینه در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ص) در قالب هیات های عزاداری به صورت پیاده به سمت حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) حرکت و عزاداری خواهند کرد.
در سالروز شهادت رییس مکتب جعفری حضرت امام جعفر صادق(ع) مراسم عزاداری و سوگواری آن امام همام با حضور مراجع تقلید، علما و شخصیت های حوزوی برگزار می شود.
بر اساس این گزارش مراسم سوگواری و عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) روز چهارشنبه در دفاتر حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی، حسین وحید خراسانی، لطف الله صافی گلپایگانی، حسین نوری همدانی، جعفر سبحانی، سید موسی شبیری زنجانی و سایر علما، با حضور شخصیت های حوزوی، علما، طلاب، روحانیان، مسؤولان استانی و دیگر اقشار مردمی برگزار می شود.
حضرات آیات صافی گلپایگانی و وحید خراسانی از مراجع تقلید نیز بر اساس سنتی دیرینه در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ص) در قالب هیات های عزاداری به صورت پیاده به سمت حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) حرکت و عزاداری خواهند کرد.
مراجع تقلید و علما در آستانه سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) بر ضرورت برگزاری باشکوه مراسم عزای امام صادق(ع) تاکید کردند.
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با تاکید بر ضرورت تبیین شخصیت امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت:‌ باید شخصیت امام صادق علیه السلام و مکتب علمی ایشان را ترویج کرد.
وی با تاکید بر این نکته که غفلت از میراث امام صادق(ع) ما را محتاج غرب کرده است، ابراز داشت:‌ باید خدماتی که از حضرت صادق علیه السلام نسبت به اسلام صادر شده است را برای مردم بیان کرد، باید گفت کسی نمی‌تواند تصور کند که اگر امام جعفر صادق علیه السلام نبود، ما چقدر کمبود داشتیم.
حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی نیز در درس خارج فقه خود که امروز در مسجد اعظم قم برگزار شد، در سخنان کوتاهی سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) را تسلیت گفت و همگان را به شرکت در مراسم عزای آن حضرت توصیه کرد.
گفتنی است، مراسم عزاداری و سوگواری رییس مکتب جعفری در دفتر مقام معظم رهبری نیز با حضور علما، شخصیت های حوزوی و اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.
همچنین در شب و روز شهادت امام جعفر صادق(ع) مراسم عزاداری و سوگواری با حضور هیئات، دستجات عزاداری و اقشار مختلف مردم در حرم کریمه اهل بیت(ع)، ‌مسجد مقدس جمکران، مساجد، تکایا،‌ حسینیه ها و دیگر اماکن مذهبی برگزار می شود.


منبع : رسا نیور

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین