عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۷۳۵۵
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹
روایت شاعر اهل سنت از دیدار با رهبر انقلاب:
محمدیاسین جلال‌زهی، شاعر اهل سنت می‌گوید که برای شرکت در جلسه نیمه رمضان شاعران با رهبر انقلاب دو هزار کیلومتر طی کرده است. به گفته او؛ این جلسه نمادی از وحدت شیعه و سنی در کشور است.
عقیق:محمدیاسین جلال زهی، از شاعران اهل سنت استان سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگویی با اشاره به حضورش در دیدار نیمه رمضان شاعران با رهبر معظم انقلاب گفت: امروز افتخار این را داشتم که برای دومین‌بار به دیدار مقام معظم رهبری بروم. از اینکه این فرصت در اختیار ما قرار داده شد، بسیار خوشحال هستم. من دو هزار کیلومتر راه را طی کردم که به این جلسه برسم، وقتی با من تماس گرفتند و گفتند که شما برای این دیدار دعوت شده‌اید، بسیار خوشحال شدم و گفتم که اگر به من بگویید که با پای پیاده این مسافت را طی کن و به جلسه بیا، می‌پذیرم.

وی با بیان اینکه با حضور در این جلسه امیدوارم بتوانم دینم را به مقام معظم رهبری ادا کنم، ادامه داد: من یک اهل سنت هستم و افتخارم این است که مقام معظم رهبری پیش از انقلاب دو سال در شهرستان ایرانشهر تبعید بودند و ما میزبان ایشان بودیم. مقام معظم رهبری نیز همیشه از ایرانشهر به نیکی یاد می‌کنند. این از افتخارات قوم بلوچ است.

جلال‌زهی به حضور شاعران از مذاهب مختلف در جلسات شعر نیمه رمضان اشاره کرد و آن را نشانه‌ای از پیوند ملت ایران دانست و افزود: ما به عنوان شاعر رسالتی به گردن داریم که در زبان شعر که زبان گویایی است، می‌توانیم به نحو بهتری این رسالت را ادا کنیم. ماجرای تروریستی که اخیراً در تهران رخ داد یک هشدار برای مردم بود و این ماجرا به ما گوشزد می‌کند که باید آگاهانه‌ با مسائل مواجهه شویم و فریب دشمن را نخوریم. عوامل تروریستی ماجرای اخیر هموطن بودند، اما فریب غرب و آل سعود را خوردند و خانواده‌هایی را داغدار کردند. همه این‌ها نشأت گرفته از ناآگاهی است. منِ شاعر وظیفه دارم که با زبان شعر که گویاترین زبان است، به این مسائل بپردازم و در اطلاع‌رسانی به مردم و آگاهی‌بخشی به آنها در اینکه شیعه و سنی با هم برادر هستند، بکوشم.

این شاعر یادآور شد: این شاعران هستند که می‌توانند پیام وحدت را بهتر بیان کنند. امیدوارم که همه ما شاعران بتوانیم با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در این مسیر گام برداریم که صلاح و رستگاری همه ما در این مسیر قرار دارد.

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین