عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۷۰۰۱
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۱
همزمان با ایام ماه مبارک رمضان صورت می‌گیرد
شبکه‌های رادیویی در ایام ماه مبارک رمضان ویژه برنامه‌هایی را تدارک دیده‌اند که در قالب آن به اندیشه‌های حضرت علی (ع) با محوریت خطبه‌های نهج البلاغه می‌پردازند.
عقیق:در ایام ماه مبارک رمضان شبکه‌های مختلف رادیویی ویژه برنامه هایی را تدارک دیده‌اند که در قالب آن به اندیشه های حضرت علی (ع) با محوریت خطبه های نهج البلاغه می‌پردازند.

رادیو ایران

"راه رستگاران" با محوریت اندیشه امام علی (ع) و نهج البلاغه تهیه  می شود. این برنامه که در طول سال از آنتن این شبکه رادیویی  پخش می شود ، در این ماه با توجه خاصی ضبط می شود. راه رستگاران برنامه ای کوتاه ، موجز ولی موثر است .در این برنامه یکی از حکمت یا جملات امام علی (ع) مد نظر قرار می گیرد و ترجمه منظوم آن با صدای حسن همایی خوانده می شود و حجت الاسلام و المسلمین علی سرلک آن حکمت را تفسیر و توضیح می‌دهد. راه رستگاران هر روز ساعت 13:25 به تهیه کنندگی عبدالله علایی و کارشناسی حجت الاسلام و المسلمین علی سرلک  از گروه و اندیشه و فرهنگ رادیو ایران پخش می شود.

رادیو اقتصاد

"اقتصاد در نهج‌البلاغه" این برنامه به بررسی موضوعات اقتصاد اسلامی در نهج‌البلاغه می‌پردازد.  بررسی و شرح خطبه‌ها و نامه‌های کتاب گران سنگ نهج البلاغه از اهداف و موضوعات اصلی این برنامه رادیویی است. اقتصاد در نهج‌البلاغه با حضور کارشناسان مذهبی و اقتصاد اسلامی به بررسی تخصصی موضوعات اقتصاد اسلامی در نهج البلاغه می پردازد. برخی از اهم موضوعاتی که در این برنامه مورد بررسی قرار می گیرد آشنایی با دیدگاه های اقتصادی امیر المومنین (ع)، بررسی خطبه های موجود در نهج البلاغه و ... می باشد. این برنامه کاری ازگروه تولید و تامین شبکه رادیویی اقتصاد است که جمعه هر هفته ساعت 13:25 به مدت 30 دقیقه به روی آنتن می‌رود.

رادیو پیام

این شبکه رادیویی نیز همگام با دیگر شبکه های رادیویی در ایام ماه مبارک رمضان به این موضوع می‌پردازد.

رادیو تهران

بهروز رضوی همزمان با ماه مبارک رمضان به مدت یک ماه، "کتاب نهج‌البلاغه" را از برنامه کتاب شب رادیو تهران بازخوانی می کند. شبکه رادیویی تهران از ششم خرداد تا پایان ماه مهمانی خدا، برنامه "کتاب شب" کتاب نهج‌البلاغه ترجمه سیدعلی موسوی گرمارودی را با صدای بهروز رضوی بازخوانی می‌کند. نهج‌البلاغه شامل خطبه‌ها، نامه‌ها و حکمت‌های حضرت علی (ع) است که تا به حال ده‌ها ترجمه و تصحیح از آن صورت گرفته و به اشکال مختلف چاپ و منتشر شده است، ترجمه  این کتاب ارزشمند در حدود سال ۱۳۸۷به سیدعلی موسوی گرمارودی سپرده شد. برنامه کتاب شب هر شب از ساعت 23 و 30 دقیقه از رادیو تهران پخش می شود، رضا قربانی و محمود احمدی کربلایی تهیه کنندگی، بهروز رضوی گویندگی، محمدباقر رضایی و حکیم معانی کارشناس محتوایی از عواملی هستند که با این برنامه همکاری دارند.

رادیو جوان

"و خدایی که در این نزدیکی است" کاری ازگروه جوان واندیشه شبکه جوان به گویندگی حسن خلقت دوست و تهیه کنندگی مجتبی امیری و برنامه "ماه و محراب" به تهیه کنندگی عطیه عسگری و گویندگی هستی دوخت توکل برنامه هایی از این شبکه رادیویی است که با محوریت اندیشه های حضرت علی (ع) در نهج البلاغه به روی آنتن می‌رود.

رادیو فرهنگ

"هزار و یک سخن" هرروز ساعت 2 الی 30/2، "کلماتی که بوی تازگی می دهند" شنبه تا چهارشنبه ساعت 30/21 الی 22 و برنامه سحرگاهی "پله پله تا ملاقات خدا" درآیتمی به نام در کوی جوانمردی با محوریت موضوعات مرتبط با خطبه های نهج البلاغه به روی آنتن می‌رود.

رادیو معارف

"منشور امیر" شرح حکمت های نهج البلاغه به کارشناسی حجت الاسلام جواد محدثی کاری از گروه معارف، ‌قرآن و اهل بیت علیهم السلام که به تهیه کنندگی و سردبیری روح الله شجاعی و گویندگی محبوبه حسنی شنبه و یکشنبه ساعت 13:30 به مدت 15 دقیقه به روی آنتن می‌رود. "آینه حقیقت" دیگر برنامه این شبکه رادیویی است که به بررسی نظام اخلاقی اسلام از منظر امیرمؤمنان علی علیه السلام به کارشناسی حجت‌الاسلام رضا محمدی به تهیه کنندگی و سردبیری روح الله شجاعی و گویندگی محبوبه حسنی دوشنبه و سه شنبه ساعت 13:30 به مدت 15دقیقه پخش می‌شود. همچنین برنامه "در محضر ولایت" رادیو معارف جریان شناسی فرهنگی و سیاسی عصر امیر مومنان بر اساس نهج البلاغه به کارشناسی آیت الله دری نجف آبادی و تهیه کنندگی و سردبیری روح الله شجاعی و گویندگی محبوبه حسنی چهارشنبه ساعت 13:30 به مدت 15 دقیقه پخش می‌شود.

رادیو نمایش

این شبکه رادیویی هم با پخش نمایش هایی در این خصوص به این موضوع می‌پردازد.

رادیو ورزش

"فرهنگ و ورزش" ساعت پخش 12:05به تهیه کنندگی حسین سلطانی، "عصرانه" ساعت پخش 17:05 به تهیه کنندگی سید مرتضی سید محمدی، "علی مقتدای ورزشکاران" ساعت پخش 10:05 به تهیه کنندگی محسن جوادی و "گود فتوت" ساعت پخش 11:05 به تهیه کنندگی محسن جوادی عنوان برنامه هایی از رادیو ورزش است که در ایام ماه مبارک رمضان به این موضوع می‌پردازد.
منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین