عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۶۹۶۷
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۷
معاون بین‌الملل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) خبر داد
معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) از برگزاری مراسم رمضانیه در نمایندگی‌های آن مجمع در سایر کشورهای مختلف دنیا خبر داد.
عقیق:حجت‌الاسلام محمد سالار، معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در گفت‌وگویی درباره برنامه‌های رمضانیه نمایندگی‌های آن مجمع در سراسر دنیا گفت: مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) حدود 120 کشور با 700 نماینده مستقر در سرتاسر دنیا دارد و امسال در ایام ماه مبارک رمضان برنامه‌های مذهبی و نیز همایش‌هایی را در حال برگزاری دارند.

وی با اشاره به اینکه در ایام ولادت امام حسن مجتبی(ع) در 6 کشور دنیا برنامه‌های متنوعی تعریف کردیم، افزود: متأسفانه درباره سیره و روش زندگی امام حسن مجتبی(ع) تاکنون صورت نگرفته است، لذا در نظر داریم برنامه‌های متنوعی در برخی نمایندگی‌های مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در سایر کشورهای دنیا برگزار کنیم. این برنامه‌ها شامل مراسم‌های مذهبی و نیز همایش‌های تخصصی است که صبح امروز جلسه محتوایی آن را با برخی از مسئولین امر برگزار کردیم.

حجت‌الاسلام سالارحضور غیر مسلمانان در  مراسم‌های ماه مبارک رمضان در کشورهای دیگر را از نکات جالب توجه برنامه‌های رمضانیه نامید و ادامه داد: نکته جالب توجه در برنامه‌های رمضانیه نمایندگی‌های مجمع در سایر کشورها این است که حتی غیر مسلمانان نیز از مراسم‌های رمضانیه استفاده می‌کنند و اخیراً خبر رسید که رئیس جمهور کشور اتریش برای نماینده مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) مراسم افطاری تدارک دید.

معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) اعزام مبلغین عرصه مهدویت به 9 کشور دنیا را از برنامه اخیر آن مجمع معرفی کرد و افزود: مجمع با همکاری ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدویت کشور و مؤسسه آینده روشن سال گذشته مبلغینی جهت آموزش مباحث مهدویت به 9 کشور دنیا از جمله روسیه، فیلیپین، گرجستان، سریلانکا، بنگلادش، اندونزی و ترکیه اعزام کرد.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین