عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۶۵۵۷
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱
استاد حقیقی کسی است که همواره اشکال و پاسخ علمی تولید کند وگرنه استاد نخواهد بود، بلکه یک دلال علم است که تنها حرف دیگران را نقل کرده و این ارزش چندانی ندارد.
عقیق:حضرت آیت الله جوادی آملی دردیدار اساتید موسسه آموزش عالی حوزوی اسراء، با اشاره به ایام با برکت ماه شعبان و بزرگداشت مقام معلم به ویژه شهید آیت الله مرتضی مطهری بیان داشتند: درست است که پیغمبر گرامی اسلام برای همه افراد اسوه است، اما ایشان برای علماء و حوزویان باید یک اسوء خاص محسوب شود.

ایشان ادامه دادند: ما موظفیم گذشته از تأسی عمومی به پیغمبر گرامی اسلام که همگام موظف به آن هستند، هر روز و هر لحظه مقام علمی خود را بالا ببریم وگرنه در واقع به ایشان تأسی نکرده ایم. چرا که استاد حقیقی کسی است که همواره اشکال و پاسخ علمی تولید کند وگرنه استاد نخواهد بود، بلکه یک دلال علم است که تنها حرف دیگران را نقل کرده و این ارزش چندانی ندارد.

معظم له با اشاره به مقام رفیع علمی پیامبر گرامی اسلام خاطر نشان کردند: حضرت رسول با «رب زدنی علما» آغاز کرده و به «يُزَکِّيکُمْ وَ يُعَلِّمُکُمُ الْکِتابَ وَ الْحِکْمَةَ وَ يُعَلِّمُکُمْ ما لَمْ تَکُونُوا تَعْلَمُونَ» ختم کرده است و نکته مهم و اساسی این است که این راه برای همه ما باز است. دلیلی ندارد انسان به دلالی علم قناعت کند. باید این فرهنگ در تربیت طلاب و حوزه های علمیه وجود داشته باشد که می توانند به این مقام برسند.

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان حدیثی از امام حسن مجتبی علیه السلام تصریح داشتند: حضرت فرمود جانتان را لبریز از علم کنید و بدانید جان شما با علم و دانش کاملا سازگار است. وقتی جان ما با علم سازگار باشد به این معنی است که کاملاً آمادگی پذیرش علم در ما وجود دارد و راه برای ما باز و هموار است.

ایشان اذعان داشتند: البته استعدادها متفاوت است. اگر طلبه ای احساس می کند که آن استعداد رفیع را ندارد حداقل می تواند نوری باشد که جامعه را از هر ظلمت و پلیدی حفظ کند.

 در پایان این مراسم هدایایی به رسم یادبود به اساتید موسسه آموزش عالی حوزوی اسراء اهداء گردید.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین