عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۶۴۰۷
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳
رئیس هیئت رزمندگان اسلام در گفت‌وگو با عقیق:
هیئت رزمندگان اسلام و جامعه مذهبی کشور امروز این دغدغه را دارد کسی انتخاب شود که بتواند خط رهبری و امام(ره) را ادامه بدهد، مقابل زیاده‌خواهی‌های غرب بایستد و عزت را به مردم ما هدیه کند.

عقیق: ایران اسلامی این روزها در مقطع خطیر دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری قرار دارد. انتخاباتی که می تواند چشم انداز نظام را در چهار سال آتی ترسیم کند . بی شک هیئت ها در این موقعیت حساس ، نقش ویژه و تعیین کننده ای خواهند داشت.  به همین بهانه به سراغ سردار محمدحسین نجات رئیس هیئت رزمندگان اسلام رفتیم و با وی پیرامون معیارهای انتخاب اصلح و نقش هیئت ها در انتخابات ریاست جمهوری به گپ و گفت پرداختیم.

مشروح این مصاحبه در ادامه از نظرتان می‌گذرد:

*این طور که برخی از متولیان و مدیران هیئت‌ها می‌گفتند قرار نیست که ورود مصداقی به انتخابات داشته باشند مخصوصاً هیئت‌ رزمندگان اسلام . با این اوصاف هیئت‌های مذهبی کشور در برهه‌های حساس همچون انتخابات چه وظیفه‌ای برعهده دارند؟

اینکه هیئت مردمی است و باید نظر داشته باشد عاری از عیب و اشکال است. ولی از این جهت به هیئت‌ها متذکر شدیم که به انتخابات ورود مصداقی نکنند که بعضی اوقات دو یا سه کاندید حزب‌الهی و هیئت را قبول دارند از یک کاندیدی حمایت می‌شود که موجبات تردید و شائبه در میان جامعه هیئتی‌ها را فراهم می‌آورد. آن کاندیدا و هوادارانشان فکر می‌کنند که این اقشار از هیئت‌ فاصله گرفته‌اند. حتی در دوران گذشته و حتی امروز به این مصلحت رسیدیم که مدیران هیئت‌ها اگر می‌خواهند در ستاد انتخاباتی فعالیت کنند از هیئت موقتاً جدا بشوند.


باید تکیه‌مان بر یک جریان انقلابی باشد

از طرف دیگر هم سعی کردیم فضایی را در مجالس و هیئت‌ها ایجاد کنیم که در جلسه‌ای و یا منبری از کاندیدای خاصی دفاع نشود. اینکه از کاندید خاصی دفاع نشود به این موضوع برنمی‌گردد که ما در هیئت مشخصاتی که از دیدگاه مقام معظم رهبری یک فرد باید داشته باشد تا به او اصلح بگوییم را برای مردم جامعه تبیین نکنیم!! وظیفه هیئت‌هاست که مردم را توجیه کنند. در این مقطع مقام‌معظم‌رهبری در بیانات آغازین سال تأکید کردند باید ما تکیه‌‌‌مان بر یک جریان انقلابی باشد. به عبارت بهتر جریان انقلابی که بتواند مشکل مقطع فعلی انقلاب را که مشکل اقتصادی، تولید و اشتغال است را حل کند. تبیین این کلیات و سرفصل‌های مدنظر مقام معظم رهبری راجع به مشخصات دولت بر روی منابر و جلسات لازم است و ضرورت دارد.

*مطالبه هیئت رزمندگان اسلام و جامعه مذهبی کشور از کسی که می‌خواهد در مسند ریاست جمهوری قرار بگیرد، چیست؟

اینکه بتواند خط رهبری و امام(ره) را ادامه بدهد و مقابل زیاده‌خواهی‌های غرب بایستد. عزت را به مردم ما هدیه کند و بتواند مشکل مقطع فعلی انقلاب که بر پایه اقتصاد، اشتغال و تولید استوار است را حل و فصل نماید. همچنین بتواند به جای اینکه چشم به جریان خارج از کشور داشته باشد از امکانات و توانمندی‌های داخل کشور استفاده کند و مشکلات کشور را با اتکا به توانمندی‌های داخل کشور حل کند نه این‌که چشم به بیرون داشته باشد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین