عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۶۱۳۹
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۱
تاکید کشیش اعظم برلین:
مارکوس دروگه کشیش معروف کلیسای پروتستان گفت: ما باید دیالوگ خود با اسلام را فشرده تر دنبال کنیم.
عقیق:مارکوس دروگه کشیش معروف کلیسای پروتستان به مناسبت عید پاک مسیح در مصاحبه با سایت خبری زوددویچه سایتونگ گفت: ما باید دیالوگ خود با اسلام را فشرده تر دنبال کنیم.

بنابر اعلام رایزنی فرهنگی ایران در آلمان وی به مسئولیت کلیسا در برابر پوپولیسم راست گرا و ترور نیز اشاره و علاوه بر این تبادل و دیالوگ را با کلیسای کاتولیک و اسلام مهم دانست.

این کشیش به پانصدمین سالگرد رفورماسیون اشاره ای داشت و عنوان کرد: ما گفتگوی خود را با همه جوامع آغاز کردیم. در کنار بزرگداشت رفورماسیون به موضوع دین یهود، مارتین لوتر و اندیشه های ضدیهود پرداختیم. اینجا لازم است تا از رفورماسیون به عنوان یک بهانه برای گفتگو با سایرین استفاده کنیم.

کشیش اعظم برلین- براندنبورگ که در مراسم اصلی عید پاک سخنرانی کرده و ادیان دیگر را نیز دعوت نموده بود، در رابطه با رفورماسیون گفت: رفورماسیون امروز پیام های جدیدی دارد. من از استقبال جامعه در مورد رفورماسیون شگفت زده شده ام. پیام های جدید می توانند آزادی و مسئولیت برای دیگران تلقی گردند.

کشیش دروگه در پاسخ به سوال خبرنگار راجع به فاصله طبقاتی و عدم برابری اجتماعی در آلمان پاسخ مثبت نشان داد و آن را یکی از عوامل تقویت نیروهای پوپولیسم و افراطی دانست.

وی در پایان به موسسه مطالعات ادیان جهان در دانشگاه هومبلت اشاره کرد و آن را ایده ای سازنده در جهت گسترش و حفظ دیالوگ بین ادیان خواند
منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین