عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۵۶۳۱
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸
مدیر پروژه ساخت ضریح مقدس عسکریین (ع) خبر داد
مدیر پروژه ساخت ضریح مقدس عسکریین (ع) گفت: پس از ساخت ضریح مطهر امامین عسکریین(ع) در شهر مقدس قم و انتقال این ضریح به سامرا، عملیات نصب ضریح جدید امامین عسکریین (ع) در سامرا آغاز شد.
عقیق:حجت‌الاسلام سید ابراهیم لاجوردی با بیان اینکه ساخت این ضریح چهار سال به طول انجامیده است، تصریح کرد: در ساخت این ضریح از بهترین امکانات و متخصصان استفاده شده است. در این راستا 11 تن چوب ساج، 4.5 تن نقره، 70 کیلوگرم طلا و 3 تن مس استفاده شده است.

مدیر کارگاه ساخت ضریح مقدس عسکریین (ع) با بیان اینکه در ساخت این ضریح مقدس از هنر مقرنس و معرق‌کاری استفاده شده است، خاطرنشان کرد: طراحی و خوشنویسی این ضریح در بهترین شکل با اشراف هنرمندان بنام این رشته صورت گرفته و به نظر می‌رسد از جنبه‌های مختلف این ضریح بی‌نظیر است.

وی گفت: ساخت 12 درب بزرگ ورودی رواق، 4 صندوق خاتم‌کاری شده و بافت هزار متر فرش دستباف از جمله اقدامات صورت گرفته برای این ساخت این ضریح است.

لاجوردی اظهار کرد: تمام اقدامات برای ساخت ضریح زیر نظر آیت‌الله سیستانی و با اشراف حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی انجام شده است و امیدواریم در اسرع وقت این ضریح کامل شده و پذیرای زائران و عاشقان اهل بیت (ع) باشد.
منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین