عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۵۲۹۳
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
كارشناس معماري سنتي آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله عليها از تكميل ساخت ضريح حرم كريمه اهل‌بيت(س) در شبستان نجمه خاتون(س) در اواسط سال ۹۶ خبرداد.
عقیق:مهندس محمودنژاد به تبيين مراحل ساخت و تكميل ضريح مطهر حضرت فاطمه معصومه در شبستان نجمه خاتون(س) كه نزديك‌ترين مكان به مضجع شريف حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله عليها از شبستان نجمه خاتون است، پرداخت.

وي تصريح كرد: در سال گذشته اين ضريح به دستور توليت آستان مقدس براي استفاده زائرين به‌صورت خانوادگي اختصاص پيدا كرد كه اين كمبود ساليان متمادي محسوس بوده كه به همت متوليان و مسئولان آستان مقدس به بهره‌برداري رسيد و در اختيار زائران قرار گرفت.

وي افزود: بعدازاينكه اين مكان به بهره‌برداري رسيد بر آن شديم كه اين زيارتگاه و مضجع شريف را به نحوي طراحي و اجرا كنيم كه هم در شأن حرم حضرت باشد و شباهتي به ضريح اصلي حرم بانوي كرامت داشته باشد.

محمود نژاد گفت: براي عمده كارهاي ساخت ضريح از ابتدا تا انتها اعم از طراحي و ساخت و اجرا از متخصصين و هنرمندان خود آستان استفاده شد و كارگاه قلم‌زني آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله عليها در اصفهان براي اين كار اختصاص يافت.

وي بابيان اين‌كه نقره استفاده‌شده براي اين پروژه از خزانه آستان مقدس تأمين‌شده و در حال حاضر در دستان هنرمندان است، گفت: بر اساس برنامه‌ريزي صورت گرفته، ضريح مطهر حرم بانوي كرامت در شبستان نجمه خاتون(س) در اواسط سال ۱۳۹۶ تكميل و نصب خواهد شد.

منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین