عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۵۰۶۶
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۳
حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری؛
اگر زهرای اطهر (س )نبود امیرالمومنین(ع) نیز «اب الائمه» نمی شد بنابراین اگرآن حضرت پدر یازده معصوم و نور الهی است به خاطر وجود زهرای مرضیه (س) است.

عقیق:حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری در گفتگویی کوتاه به تبیین حدیث امام عسکری ـ علیه السلام ـ دروصف حضرت زهرای مرضیه(س) پرداخت.

وی تصریح کرد: ازامام عسکری ـ علیه السلام ـ نقل شده که فرمود: «نحن حجج الله علی خلقه و جدّتنا فاطمة حجة الله علینا»  ما (اهل بیت) حجت های خدا بر خلق او هستیم و جدّة ما فاطمه (علیها السلام ) حجت خدا بر ما است.

اگر پیغمبراکرم(ص) درباره دخترش حضرت زهرا(س) فرمودند:إِنَّمَافَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّي يُؤْذِينِي مَاآذَاهَا  این فقط بدان معنا نیست که فاطمه جگرگوشه پیغمبر(ص) است بلکه می خواهد بفرماید: فاطمه نمونه ای از من است ،خود پیغمبر(ص)  در مجموعه 110 جلدی بحارالانوار حدود 40 بار این کلمه را تکرار نموده است.

در حدیثی قدسی خدای سبحان خطاب به پیغمبر(ص)  می فرماید: «لولم یخلق علی لم یکن لفاطمة کفو »اگر علی بن ابی طالب (ع) خلق نشده بود همسری و هم سری برای فاطمه از آدم تا خاتم نبود طبق این سخن اگر زهرای اطهر (س )نبود امیرالمومنین نیز «اب الائمه» نمی شد بنابراین اگرآن حضرت پدر یازده معصوم و نور الهی است به خاطر وجود زهرای مرضیه (س) است.

آن حضرت که مولد است و وجودش ظرف امامت و ولایت و سبب دوام و بقاء رسالت و امامت، همچنین حلقه اتصال نبوت است بین عالم و حضرت حق، حضرت زهرای مرضیه مظهر عصمت خداست .

 امیرمومنان علی(ع) مظهر جلال خداست و فاطمه زهرا مظهر جمال الهی،از هنرنمایی های خدا ، خلقت حضرت زهرا (س) است لذا ائمه معصومین ( علیهم السلام)می فرمایند: در گرفتاری ها ومشکلات دو رکعت نماز می خوانیم و با توسل به آن حضرت و قسم دادن خداوند به آن حضرت مشکلات ما برطرف می شود.

همچنین امام عصر حضرت حجت بن الحسن عجل الله تعالی فرجه نیز می فرمایند :برای حاکم بودن و ولی بودنم چه در زمان ظهور و چه در عصر غیبت از حضرت زهرا اسوه و الگو می گیرم.

سومین شخصیت جهان هستی پس از رسول خدا (ص) و امیرمومنان علی(ع) حضرت صدیقه طاهره (س) است و بدون تردید جزو برترین های عالم خلقت است و با وجود این کمالات بالا و الهی جا دارد که حضرت امام حسن عسکری (ع)   بفرمایند«نحن حجج الله علی خلقه و جدّتنا فاطمة حجة الله علینا» 


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین