عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۴۲۱۱
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸
حجت‌الاسلام شیرازی در سالگرد شهید فرزانه مطرح کرد
نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران در یادواره شهید رضا فرزانه ماجرای شهید مدافع حرمی که حضرت رقیه(س) در عالم رویا وعده شهادت به او داده بود را مطرح کرد.
عقیق:حجت‌الاسلام و المسلمین علی شیرازی نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران عصر دیروز(پنجشنبه) در اولین سالگرد شهادت سردار شهید جاویدالاثر مدافع حرم « رضا فرزانه» و شهدای مدافع حرم لشکر 27 محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ که در مسجد جامع پیامبر اعظم(ص) شهرک شهید محلاتی برگزار شد, در سخنانی ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر و سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم با اشاره به آیه 69 سوره عنکبوت «وَ الَّذینَ جاهَدُوا فینا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنا وَ إِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنینَ», جهاد اصغر را یکی از انواع جهاد در راه خدا برشمرد و گفت: در جهاد اصغر جنگ با دشمن با سلاح و شمشیر است که انسان را به جنگ با دشمن و کفار دعوت می‌کند و جهاد بر انسان واجب شد تا دین و دنیای ما را سامان دهد.

وی در ادامه جهاد با هوای نفسانی(جهاد اکبر) را یکی دیگر از انواع جهاد در راع خدا عنوان کرد و افزود: اولین جهاد, جهاد با هوای نفس است که جایگاهی بالاتر از جهاد اصغر دارد. اگر کسانی مانند شهید فرزانه خود ساخته نباشند نمی‌توانند وارد میدان جنگ با شدمن شوند و روحیه شهادت طلبی پیدا نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام شیرازی ادامه داد: جهاد کبیر سومین  جهاد است  که خداوند در این جهاد انسان را به تبعیت نکردن از  کفار و دشمنان دعوت می‌کند که این نوع اجهاد از بزرگترین جهادها است. در مسیر بندگی خدا قرار گرفتن و در راه اجرای فرمان خدا قدم برداشتن  همه دربرگیرنده جهاد با نفس, جهاد اصغر و جهاد کبیر است.

وی گفت: اگر این نوع مبارزه و جهاد برای رضای خدا و با هدف اجرای فرمان خدا و احیای دین خدا و استقرار نظام دینی و نابودی ظلم بود طبق آیات قرآن کریم خداوند دست این اسنان مجاهد فی‌سبیل الله را می‌گیرد و در مسیرهایی که به خدا منتهی می‌شود هدایت می کند.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران رفتن در مسیر مستقیم الهی را مشروط به این نوع جهاد دانست و اظهار کرد: در جریان پیروزی انقلاب اسلامی, در میدان مبارزه با طاغوت خداوند دست ملت را می‌گیرد و به سمتی‌ می برد که دین الهی حیا شود. در میدان نبرد 8 ساله نیز رزمندگان با معنویت , ایمان و اعتقاد به خدا به نبرد با دشمن پرداختند و در این راه خداوند دست رزمندگان را می‌گیرد و به پیروزی می‌رساند و وقتی انسان در این مسیر قرار گرفت جزو بهترین انسان‌ها قرار می‌گیرد و خداوند به آن شهید چنان برکتی می‌دهد که با خدا فاصله‌ای ندارد و به خودش متصل می‌کند.

حجت‌الاسلام شیرازی ادامه داد: حضور در میدان نبرد انسان‌ را به نقطه‌ای می رساند که از بیت نفسانی هجرت می‌کند و وقتی این جهاد حاصل شد, عشقی در میدان نبرد برای مجاهد حاصل می‌شود و حقایقی را در پشت پرده می‌بیند  که حاضر نیست این عشق را معامله کند.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران در همین خصوص با بیان خاطره ای از یک شهید مدافع حرم, اظهار کرد:  در میدان نبرد یکی از مجاهدان مدافع حرم که سال گذشته به فیض شهادت نائل شد, چند روز قبل از شهادتش به دوستان خود می‌گوید که «من در عالم رویا حضرت رقیه(س) را دیده ام که به من گفت در فلان روز ساعت 10 به شهادت می رسی!» عملیات که در روز خود شروع می شود این شهید با مجاهدت و رشادت به مبارزه با دشمن می پردازد و طبق همان قولی که  حضرت رقیه(س) به او داده بود در ساعت 10 صبح با اصابت تیری در قلب به شهادت می‌رسد.

وی در خصوص علت این موضوع بیان کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید وقتی برای ما به میدان جنگ برای جهاد آمدید ما پرده‌ها را کنار زده و شما را به خودمان وصل می‌کنیم. این شهاد چنان قدرتی پیدا می‌کنند و به نمادی از قدرت الهی تبدیل می‌شوند و به رتبه ای می رسند که جزو اولیای الهی محسوب می شوند.

حجت‌الاسلام شیرازی گفت: ما در این مراسم‌ها و یادواره‌ا شرکت می‌کنیم  تا با فکر و عملمان در این مسیر قرار بگیریم  و خودمان را به این شهدا نزدیک کنیم.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین