عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۴۰۹۳
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
حجت‌الاسلام والمسلمین اختری:
دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) گفت: مقاومت مردم ایران و حمایت آنان از مجموعه‌های مسلمان علاقه‌مند باعث افزایش اقبال به اسلام شده است که این اقبال از برکات و ثمرات انقلاب اسلامی است.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، با تأکید بر لزوم حفظ خاطرات ایام دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی گفت: رفتاری که افکارعمومی ایران و جهان  از انقلابیون در جریان انقلاب اسلامی دید‌ه‌ایم، با رفتار دیگر انقلابیون دنیا تفاوت چشمگیری دارد، این تفاوت را در نحوه شکلگیری، رشد و پیشرفت و روش مقابله علیه تاریک‌دلانی که توسط قدرتهای جهان حمایت می‌شدند، به وضوح می‌بینیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) یادآور شد: مردم کشورمان هر ساله با وجود مشکلات و مسائل مختلف همچنان در روز 22 بهمن با شور و عشق، یکدل و یکپارچه برای دفاع از آرمان و ارزش‌های انقلاب اسلامی و اعلام برائتشان از دشمنان به خیابان‌ها می‌آیند و حماسه می‌آفرینند. این رفتار مردم نشان از باور عمیق آنان نسبت انقلاب اسلامی است.

وی افزود: باید در مقابل این رفتار زیبای مردم، خدمتگزار خالصانه آنان باشیم و در این مسیر بکوشیم، همچنان که امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری این انقلاب را برای مردم می‌دانستند و بر لزوم خدمت به آنان تأکید می‌کردند.

اقبال جهان به اسلام از برکات انقلاب است

حجت‌الاسلام اختری که در نشست خبری به مناسبت بیست ‌و پنجمین سالگرد تأسیس مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) امروز دوشنبه 18 بهمن‌ماه سخن می‌گفت، با بیان اینکه مقاومت مردم کشورمان و حمایت آنان از مجموعه‌های مسلمان علاقه‌مند باعث افزایش اقبال به اسلام شده است، گفت: این اقبال بی‌تردید از برکات و ثمرات انقلاب اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) در راستای خدمت به اهل‌بیت (ع) و مسلمانان، 17 سال پیش به عنوان یک مؤسسۀ غیردولتی و بین‌المللی راه‌اندازی شد و اکنون با بیش از 700 عضو از کشورهای مختلف به کار خود با قدرت ادامه می‌دهد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با تأکید بر اینکه امروزه با 140 کشور دنیا در راستای اهداف مشترک ارتباط داریم، فعالیتهای صورت گرفته در این مجمع را فرهنگی، اجتماعی، خدماتی و عمومی خواند و هدف اصلی آن را نیز سامان یافتن شیعیان در کشورهای مختلف، تحکیم، تقویت و گسترش وحدت میان مسلمانان، رشد و توسعۀ فرهنگ پیروان اهل‌بیت(ع) و حمایت از مظلومان و محرومان و به ویژه مسلمانان بیان کرد.

وی با اشاره به تقویت تقریب بین مذاهب اسلامی و یکپارچگی جامعۀ اسلامی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین اهداف امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری گفت: وحدت و یکپارچگی یک اصل قرآنی به شمار می‌رود که باید به آن پایبند بود.

وظیفه مجمع در برابر جنایات آل‌سعود موضع‌گیری است

حجت‌الاسلام اختری با اشاره به جنایات آل‌سعود با حمایت غرب و رژیم صهیونیستی در نیجریه، عراق، میانمار و سوریه گفت: مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در چنین شرایطی وظیفۀ خود می‌داند نسبت به این مسائل موضع‌گیری و از مردم مظلوم دفاع کند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در واکنش به تهدیدات دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: غربی‌ها بدانند جمهوری اسلامی ایران در برابر تهدیدهای آنان ترسی به خود راه نمی‌دهد و نظام و مردم و رهبر بسیار شجاع‌تر از آن هستند که بخواهند در برابر تهدیدها بترسند و همانطور که امام(ره) فرمودند و رهبری نیز همین ندا را می‌دهند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

حجت‌الاسلام اختری در تبیین تولیدات فرهنگی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) گفت: تولیدات فرهنگی مجمع، امروز به 2 هزار رسیده که به 58 زبان ترجمه شده است و تولیدات متعددی را در جاهای مختلف عرضه می‌کنیم و با انتشار و حمایت از قلم ‌به‌ دستان در عرصۀ فرهنگی اقدام می‌کنیم.

وی با اشاره با تأسیس بنیاد بین‌المللی عاشورا گفت: این بنیاد برای هماهنگی و همفکری در برنامه‌های عاشورایی تلاش می‌کند تا با همکاری حسینیه‌ها، هماهنگی خوبی از نظر هدفمندسازی، همکاری، هم‌افزایی و پیام‌رسانی صحیح داشته باشد. برگزاری همایش‌هایی متعدد در داخل و خارج کشور از دیگر اقدامات این مجمع است.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین