عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۳۴۱۶
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۷
نماینده بنیاد دعبل خزاعی در استان چهارمحال و بختیاری: هیئأت مذهبی و مساجد پایگاه جذب و تربیت سربازان مخلص برای حضرت اباصالح المهدی علیه السلام است.
عقیق:نشست مسئولین نوجوانان عاشورایی،پیروان عترت و با حضور جمعی ازاعضاء هیأت رزمندگان اسلام اشکفتک در حسینیه گلزار شهدای این شهر برگزارشد.
 
حمیدرضا توسلی با تجلیل از اقدامات مسئولین هیأت رزمندگان اسلام اشکفتک به اهمیت خدمت رسانی به مردم اشاره کردافزود: خامس آل عبا علیه السلام که همه ما افتخار خادمی ارادتمندانش را در هیأت رزمندگان اسلام داریم می فرماید"اعلموا ان حوائج الناس الیکم من نعم الله علیکم فلاتملوا النعم فتتحول الی غیرکم"حوایج مردم از نعمت های خداوند بر شماست،از نعمت های الهی خسته نشوید که خداوند این وظیفه خدمت رسانی به دیگران محول می گرداند.
 
نماینده بنیاد دعبل خزاعی در استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد:پیامبراعظم صلی الله علیه و آله و سلم می فرمایند" هر مسلمانی که به گروهی از مسلمانان خدمت کند خداوند متعال به تعداد آنان، خدمتگزارانی را در بهشت به او عطا خواهد کرد".
 
مدیراجرایی هیأت رزمندگان اسلام استان گفت: بعداز قیام عاشورای حسینی تا امروز بسیاری از مردم افتخارخادمی آستان مقدس اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و مردم را در هیئات مذهبی داشتند، این افتخار بزرگ را خداوند به ما عطا فرموده که باید قدردان این نعمت بزرگ باشیم و ازاین فرصت طلایی نهایت استفاده را در ترویج احکام نورانی اسلام ناب و جذب نسل جوان به مساجد وحسینیه ها داشته باشیم.
 
وی ادامه داد:پایگاه اصلی جوانان انقلابی و رزمندگان اسلام،مساجد،حسینیه ها و هیئات مذهبی بود، نسل جوان با حضور دراین اماکن مذهبی و بهره مندی ازبیان اساتید و علمای بزرگ از فرمایشات امام راحل پیروی کردند، رژیم ستم شاهی را سرنکون و جمهوری اسلامی را تشکیل دادند و در سالهای دفاع مقدس و سایر عرصه های انقلاب اسلامی هم، مساجد، حسینیه ها و هیئات مذهبی پایگاه انقلاب بودند.
 
توسلی به اهمیت جذب جوانان به محافل مذهبی اشاره کرد و گفت: علما،روحانیون ،مداحان،مسئولین وخادمین مساجد و هیئات مذهبی وظیفه دارند با بیان شیوا و رفتار عالی برگرفته از اسلام ناب،دلهای جوانان و نوجوانان عزیز را به مکتب انسان ساز عاشورای حسینی سوق دهند.
 
وی ادامه داد:وقتی جوان و نوجوان در مساجدو هیئات مذهبی با مکتب انسان ساز اسلام ناب و قیام عاشورا به خوبی آشنا شد،راه نفوذ دشمنان اسلام بسته می شود و مخاطبین خود را برای سربازی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف مهیا می سازند.
 
مدیراجرایی هیأت رزمندگان اسلام استان گفت:اگر بخواهیم مسجد یا هیاتی پر نشاط، پویا و دارای جایگاه عظیم مردمی داشته باشیم،باید در جذب نسل جوانان کوشا باشیم ،سپس با تشکیل جلسات ادعیه ، وعظ و سخنرانی و دعوت از علما،اساتید حوزه ودانشگاه،مداحان وستایشگران ولایی وانقلابی، همچنین سپردن بخشی از کارهای مسجد و هیأت به نسل جوان، مدیران ارزشی،دلسوز،مومن و انقلابی برای اداره آینده کشور تربیت کنیم.
 
وی به رسالت هیئات مذهبی بسیجیان ورزمندگان اسلام اشاره کردافزود: باید در محافل و مجالس مذهبی و معنوی با بصیرت افزایی، ولایتمداری،دشمن شناسی، یزید و شمر زمان به آحاد مخاطبین بوژه نسل جوان معرفی کرد.
 
نماینده بنیاد دعبل خزاعی در استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد:بیان آیات،احادیث، روایات،مطالب و اشعار حماسی و نیز اشاره به تبعیت آحاد مردم ایران اسلامی در حمایت از ولایت فقیه و حراست از اسلام ناب و انقلاب اسلامی و ترویج روحیه معنوی ایثار ، فداکاری و گذشت در این محافل ،‌ نسل جوان هویت خود را پیدا کرده و راه نفوذ دشمن کمتر می شود.
 
توسلی به حضور پر شور پیشکسوتان انقلاب ،یادگاران سالهای دفاع مقدس ،بسیجیان و جوانان در هیئات رزمندگان اسلام اشاره کرد و افزود: حضور این عزیزان و با بیان خاطرات مراحل پیروزی انقلاب اسلامی و ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان اسلام در جبهه ها، روحیه حماسه و ایثار را درنسل جوان جامعه افزایش می دهند.
 
وی گفت: در هیئات مذهبی،بسیجیان و رزمندگان اسلام با تلفیق شور انقلابی باشعور حسینی،علوی و فاطمی، نیروهایی مومن ،انقلابی، ولایی، متخصص و متعهد برای انقلاب اسلامی پرورش پیدا می کنند.
 
مدیراجرایی هیأت رزمندگان اسلام استان به لزوم تعامل و همکاری با بسیج و سایر هیئات مذهبی و استفاده از ظرفیت های موجود اشاره کرد و ادامه داد: تعامل و همکاری هیأت رزمندگان اسلام با بسیج و سایر هیئات مذهبی شور و معنویت را افرایش داده و موجب جذب بیشتر آحاد مردم به این محافل می شود.
 
تلاوت آیات نورانی قرآن مجید،خیر مسئول هیأت رزمندگان اسلام اشکفتک و ارائه گزارش اقدامات هیأت ، ارائه نظرات و پاسخگویی به سوالات از دیگر برنامه های این نشست بود.

منبع:بسیج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین