عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۳۳۴۸
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳
وزیر ‌ارشاد در در دیدار با آیت‌الله جوادی‌آملی:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در صورت پذیرش شرایط جمهوری اسلامی ایران اعزام حجاج برای انجام مناسک حج در سال آینده انجام می‌شود.
عقیق:سید رضا صالحی امیری در دیدار با آیت‌الله جوادی آملی از مراجع تقلید ضمن ابلاغ سلام ریاست جمهوری به این مرجع تقلید و تسلیت رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی افزود: بر اساس سیاست‌های فرهنگی دولت تدبیر و امید جلب رضایت مراجع تقلید و وحدت و انسجام در این حوزه با جدیت دنبال می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی راجع به سیاست متولیان قرآنی کشور افزود: حوزه‌های پراکنده‌ای که در امر فعالیت‌های قرآنی مشغول هستند با در نظر گرفتن نظرات کارشناسی و پرهیز از دولتی شدن، ساماندهی شده و دقت و توجه خاصی در زمینهٔ نظارت بر آنها انجام می‌شود.

امیری صالحی با اشاره به اهمیت مراجع تقلید در تصمیم‌گیری‌های این وزارتخانه خاطرنشان کرد: برای توسعه علوم فرهنگی و قرآنی در جامعه استفاده از نظرات مراجع و حوزه‌های علمیه از اهمیت خاصی برخوردار است و در همین ارتباط تلاش می‌کنیم ارتباط خود را با بیوت مراجع تقلید گسترش دهیم.

وی با تأکید بر توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای گسترش امر کتاب‌خوانی در کشور تصریح کرد: با توجه به حجم بسیار زیاد کتاب‌های پذیرش‌شده، دقت و توجه خاصی درزمینهٔ نظارت بر آنها انجام می‌شود تا ممیزی‌ها با بیشترین دقت و کمترین مشکل انجام گیرد و رسانه‌ها و مطبوعات نیز موردتوجه قرار می‌گیرند.

صالحی امیری با یادآوری توجه و سیاست نظام، بر برقراری حج و زیارت خانه خدا گفت: در صورت پذیرش شرایط جمهوری اسلامی اعزام حجاج برای انجام مناسک حج در سال آینده انجام می‌شود.

وی با اعلام تعداد 23 هزار کانون فرهنگی مساجد تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی مساجد توانسته‌اند 2 میلیون جوان را به‌سمت مساجد بازگردانده و باعث آشتی آنها با مساجد شده و چون حضور جوانان در مساجد آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد ما مشتاقانه به‌دنبال ایجاد آشتی میان جوانان و مساجد هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اهمیت سالم‌سازی فضای مجازی گفت: دولت طرح‌های مناسبی برای پالایش، صیانت و سالم‌سازی فضای مجازی از فسادها تدوین کرده که در این طرح نظرات حضرت‌عالی که فضای مجازی را فضای حقیقی می‌دانید موردتوجه قرار گرفته زیرا شما سرمایه ملت و دولت ما هستید و دولتمردان جمهوری اسلامی نسبت به وجود حضرت‌عالی علاقه قلبی دارند.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین