عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۳۳۳۸
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۱
رئيس اداره توليدات فرهنگي آستان قدس رضوي گفت: طرح مطالعه زائر به منظور غني سازي اوقات فراغت زائران امام هشتم(ع) در حرم مطهر رضوی از نيمه اول دي ماه سال جاری راه اندازی شد.
عقیق:حجت الاسلام علي پاياب با اعلام این خبر گفت: با توجه به بيانات مقام معظم رهبري و تأكيد ايشان بر كتابخواني و همچنين در راستاي غني­سازي اوقات فراغت زائر و ارتقاي سطح معرفتي افراد، دي ماه امسال طرحي با عنوان «مطالعه زائر» در حرم مطهر رضوي آغاز شد.

پاياب با اشاره به اینکه قفسه­هاي كتاب در حرم مطهر رضوي ميهمان طرح مطالعه زائر هستند، تصریح کرد:  در حال حاضر اين طرح با قرار گرفتن 100 جلد كتاب در زمينه­هاي معارف رضوي، ديني و انقلاب اسلامي ويژه مطالعه زائران در حال اجراست.

رئيس اداره توليدات فرهنگي آستان قدس رضوي گفت: اين كتاب ها براي گروه هاي مختلف كودك، نوجوان و جوان، و ساير زائران تهيه شده است .

وی در ادامه ضمن قدرداني و تشکر از معاونت اماكن متبركه و سازمان كتابخانه­هاي آستان قدس رضوي، خاطرنشان کرد:  در مرحله نخست، طرح مطالعه زائر با همكاري اين دو بخش انجام شده است که در مراحل بعدی قرار است بنياد پژوهش ها و ساير نهادهای آستان قدس رضوی در انجام اين طرح همکاری کنند.

پاياب افزود: در آغاز طرح مطالعه زائر، سه رواق دارالمرحمه، شيخ طوسي و حرعاملي مجهز به قفسه هاي كتاب های معارف رضوي، ديني و انقلاب اسلامي ويژه مطالعه زائران شده است.

وي مراجعه زوج هاي جوان به همراه خانواده­هايشان و تشرف زائران به صورت كاروان به اين رواق ها را دليل انتخاب اين سه رواق برای استقرار طرح مطالعه زائر دانست و اظهار کرد: در اقدامات بعدي رواق­هاي بيشتري را تحت پوشش اين طرح قرار خواهيم داد.

پاياب با اشاره به اينكه كتاب هاي قرار گرفته در قفسه­هاي كتاب ويژه مطالعه زائر، داراي آرم مخصوص هستند، گفت: زائر به صورت آزاد مي­تواند در طول مدت حضور خود در حرم امام رضا (ع) از اين كتاب ها استفاده کند و پس از آن، كتاب را  در قفسه قرار دهد.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین