عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۲۸۷۱
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳
ظهور همانند قیامت، به اراده الهی بستگی دارد که در صورت فراهم‌بودن شرایط، به دستور خداوند تحقق می‌یابد؛ بنابراین، تاریخ آن را فقط خداوند می‌داند.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین رحیم کارگر، کار‌شناس مباحث مهدوی و عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در کانال تلگرامی آینده نگاری ایران می‌نویسد:

همه ما با تمام وجود علاقه مند ظهور امام زمان (عج) هستیم و هر لحظه و هر زمان منتظر تحقق این امر نورانی می باشیم (و باید هم باشیم)؛ اما باید بدانیم که ظهور همانند قیامت، به اراده الهی بستگی دارد که در صورت فراهم‌بودن شرایط، به دستور خداوند تحقق می‌یابد؛ بنابراین، تاریخ آن را فقط خداوند می‌داند و هیچ‌کس نمی‌تواند تاریخ دقیق آن را پیش‌بینی کند. در روایات، بیان شده که هر کس وقتی را برای ظهور مشخص کند، دروغ‌گوست.

مهزم اسدی از امام صادق علیه‌السلام پرسید: «فدایت شوم! ظهور قائم آل‌محمد(عج) و تشکیل دولت حق که در انتظارش هستید، طول کشید؛ این امر کی تحقق خواهد یافت؟» حضرت(ع) فرمودند: «تعیین‌کنندگان وقت ظهور دروغ‌گویند؛ عجله‌کنندگان هلاک می‌شوند و کسانی که تسلیم هستند، نجات می‌یابند».( بحارالانوار، علامه مجلسی، ج۵۲، ص۱۰۳)

خود امام زمان(عج) در این‌باره فرمود‌ه‌اند: «ظهور فرج، به اراده خداوند متعالی بستگی دارد و کسانی که برای ظهور وقت تعیین می‌کنند، دروغ‌گو هستند».( کمال‌الدین، شیخ صدوق، ج۲، ص۴۸۴)

بنابراین، هیچ‌کس نمی‌تواند زمان ظهور را پیش‌بینی کند، البته ما باید همیشه و در هر لحظه منتظر ظهور باشیم و از عجله، تعیین وقت و گوش‌سپردن به سخن کسانی که وقت مشخص می‌کنند، بپرهیزیم و همواره تسلیم امر خداوند باشیم.

گفتنی است، کانال تلگرامی «آینده نگاری ایران» به نشانی IranianForesight@ در دسترس کاربران است. 

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین