عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۲۷۳۴
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۶
مسئول بعثه رهبري در نجف تشريح كرد:
مسئول بعثه رهبري در نجف با بيان اينكه در روايات بيان شده است كه بدن زائر امام علي(ع) و امام حسين(ع) در عذاب جهنم نخواهد سوخت گفت: بايد براي زائر تبيين كنيم كه اين روايت مشمول زائري است كه به احكام اسلامي هم عمل مي كند.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمين علم الهدي، مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در نجف اشرف در جلسه روحانيون و مداحان كاروان ها گفت: زائران بايد بدانند كه به چه جايگاه مهم و والايي پا نهاده اند زيرا زيارت نجف و كربلا كه آرزوي ديرين پدران ما بوده است امروز اينقدر تسهيل شده است و بايد قدردان اين نعمت باشيم.

وي با اشاره به فضيلت زيارت حضرت امير المومنين (ع) اظهار داشت: امام صادق (ع) به يكي از اصحاب خود فرمود: به خدا قسم خداوند دست و پايي را كه غبار زيارت مرقد امام علي(ع) بر آن بنشيند طعمه عذاب جهنم نخواهد كرد.

علم الهدي به مفهوم زيارت اشاره كرد و با بيان اينكه اين همه تاكيد براي آن است كه امام صادق به باور ما را برسانند كه زيارت امام علي(ع) اكسير گرانقيمتي است، اظهار داشت: آيا زيارت به اين است كه انسان بليت بگيرد و به عتبات بيايد و حتي برود مرقد و ضريح حضرت را ببوسد؟ آيا زيارت به اين است كه بايستيم عكس بگيريم و مدحي خوانده شود و مقداري گريه كنيم؟ آيا در اين صورت فرد به آتش عذاب نخواهد سوخت؟ پس اين همه احكام قرآن و دين چيست؟

وي ادامه داد: بايد با زائر سخن بگوييم و مفهوم زيارت را براي او بيان كنيم؛ البته نه اينكه زيارتنامه را براي او ترجمه كنيم بلكه بايد براي او مضمون و محتوا را تبيين كنيم.

مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در نجف اظهار داشت: ما وامدار و تحت بيعت ائمه هستيم و اگر رعايت مفاد اين بيعت را كه دستورات آن بزرگواران است نكرديم تحت بيعت شيطان خواهيم بود.

علم الهدي تصريح كرد: بايد به زائر بگوييم اگر همان طور كه از وطن آمدي همان طور هم برگشتي مغبون و زيانكار هستي و بايد تغيير كني و مدلي باشي كه آقا اميرالمومنين و امام حسين دوست دارند.

علم الهدي بيان داشت: به زائر بگوييد خانم محترم مراقب باش صداي تو را نامحرم نشوند، آقا اگر خمس نداده اي خمست را حساب كن و اگر به گناهي آلوده هستي عهد كن كه با برگشت از اين سفر آن را كنار بگذاري.
منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین