عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۲۴۵۵
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۳
دختر شهید مدافع حرم در شب شعر آوردگاه؛
دختر شهید مدافع حرم مرتضی کریمی در دلنوشته خود می‌گوید: بابا حرف های ناگفته بسیار دارم که با تو بگویم ولی مگر می‌شود یک دنیا حرف را در یک کاغذ کوچک جای داد؟ پدر خیالت راحت، همه هوایم را دارند اما دلم در هوای توست...
عقیق:شب شعر «آوردگاه» به همت بنیاد صبح قریب و با هدف توجه هر چه بیش‌تر اصحاب فرهنگ و ادب و سایر اقشار لایه‌های اجتماعی ایران اسلامی به مقوله مقاومت و مدافعان حرم در شامگاه سه شنبه هفتم دی‌ماه در فرهنگسرای امید برپا شد.

این آیین که با حضور آقای محمدرضا رئوف شیبانی سفیر سابق ایران در سوریه، مصیب نعیمی، شاعران طراز اول و نام‌آشنای عرصه‌ ادب و فرهنگ، رزمندگان، ایثارگران و خانواده‌های شهدای مدافع حرم صورت گرفت، با قرائت قرآن و خیر مقدم امید گلزاری مدیرعامل بنیاد صبح قریب آغاز شد.

وی ضمن تبیین ضرورت قدردانی از رزمندگان و خانواده‌های شهدای مدافع حرم گفت: «قدردانی از رشادت‌ها و ایثارگری‌های مدافعان حرم مایه‌ی امنیت و حفظ کیان میهن اسلامی ایران است و آوردگاه کمترین خدمتی است که صبح قریب برای بزرگداشت حرکت مدافعان حرم انجام می‌دهد.

نایب رئیس هیئت مدیره‌ این بنیاد با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص مظلومیت مدافعان حرم خاطرنشان ساخت: آوردگاه باید به بستری برای رونمایی و معرفی ابعاد فرهنگی و هنری فاخر تبدیل شود و برنامه داریم که این جریان فرهنگی را در سایر حوزه‌ها ادامه دهیم.»

همچنین در این مراسم مصطفی محدثی خراسانی, سعید بیابانکی, ناصر فیض, امید محمدی‌نژاد, علی‌محمد مودب, میلاد عرفان پور و جمعی دیگر از شاعران جوان به شعرخوانی پیرامون شهدای مدافع حرم پرداختند.

سپس حنانه کریمی فرزند شهید جاویدالاثر مدافع حرم «مرتضی کریمی» که 21 دی ماه سال گذشته در خان طومان سوریه به شهادت رسید، دلنوشته ای را برای پدر خود خواند.

در ادامه فرزند شهید کریمی در دل نوشته خود می‌گوید:« پدرم میدانی ماه و روزی است که دلتنگ توام! آرزو دارم با تو باشم بابا. مادرم می گوید: پدرت در همه جا همراه ماست و خودت میدانی خوابم هم همه وقف تواند پس تا ابد منتظرم. پدر تو به من یاد دادی که همیشه با یاد خدا کارهایم را آذین دهم و جز نامش افتتاحی نجویم و نگویم پس به نامت ای مهبانترین مهربانان.

بابائیم سلام! گفته اند حرف دلم را برات بنویسم ولی مگر می‌شود یک دنیا حرف را در یک کاغذ کوچک جای داد؟ حرف های ناگفته بسیار دارم که با تو بگویم..از دلتنگی هایم و خاطرات فراموش نشدنی و از روزهای با تو بودن، از شاگرد اول شدن من و از بزرگ شدن ملیکا، از گریه های پنهانی مادر، از عکس پر از خاطرات روی دیوار. خیالت راحت، همه هوایم را دارند اما دلم در هوای توست.

پدرم!آن روز با تو مردانه عهد بستم که چنان باشم که بگویند: این یادگار شهید مرتضی کریمی است و مایه افتخار تو باشم. سخت است ولی با تو می‌توانم. پس یارم باش!

در پایان این مراسم از خانواده شهیدان محمد اینانلو، حسین امیدواری، مجید قربانخانی، مرتضی کریمی، احمد گودرزی، امیر سیاوشی، شهید مرتضی خدادادی از شهدای لشکر فاطمیون و جمعی از جانبازان مدافع حرم تقدیر بعمل آمد.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین