عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۱۴۱۱
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴
تشییع پیکر شهدای گمنام در تهران؛
عطر پیکرهای شهدای گمنام بار دیگر فضای تهران را معطر ساخت. همه آمده بودند. پیر و جوان . مرد و زن. باردیگر واژگان عشق و دلدادگی،‌صبر و استقامت و ایثار و ایستادگی مشق شد. جوانان و نوجوانان هم سرمشقی نوشتند از مدرسه عشق.
عقیق: عطر خوش حضور مسافران گمنام هشت سال دفاع مقدس صبح امروز(دوشنبه) همزمان با سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در هر کوی و برزن تهران پیچید.

پیکر شهدایی یادگار از عملیات افتخار آفرین خیبر در جزیره مجنون و تعدادی نیز در عملیات فراموش ناشدنی محرم در شرهانی و عملیات والفجر8 در جزیره ام‌الرصاص سرانجام به تهران رسید.

مجموعهای از 9 پیکر شهدایی از دوران دفاع مقدس . شهدایی با سن و سال متفاوت . کوچکترین  شهید با  16 سال سن و بزرگترین آن‌ها شهیدی دیگر با  33 سال سن .

امروز تهران اشک و آه و حسرت بود. پیکرهای شهدایی از دوران غرور آفرین دفاع مقدس ، نمادی از مردان غیرت و ایستادگی، ایثار و رشادت، بر هودجی از نور بر شانه‌های مردم شهر تشییع و به خاک سپرده شدند.

زنان و مردانی از جنس غیرت انقلابی، سیرت حسینی و بصیرتی عمارگونه با حس و حالی وصف‌نشدنی در فضایی مملو از عشق و دلدادگی به استقبال پیکر شهدا آمده بودند. می‌گریستند، بر سینه می‌زدند و عهد و میثاق خود با نظام،‌انقلاب،‌امام راحل و امام خامنه‌ای را تجدید می‌کردند. مادرانی چشم به راه نیز در میان جمعیت به چشم دل می‌نشستند. مادرانی که همچنان عطر و بوی فرزند خویش را می‌جویند تا نشانی از فرزند خود پیدا کنند و به سال‌ها چشم انتظاری از فراغ و دوری خویش پایان دهند.

البته جوانان و نوجوانان هم آمده‌ بودند. جوانانی از نسل چهارم و نوجوانانی از نسل پنجم انقلاب اسلامی ایران. سراسر شور و شعور. سراسر فریاد و غرور. جوانان مشق عشق و دلدادگی را تمرین می‌کردند و نوجوانان از ایستادگی و ایثار سرمشق می‌نوشتند. 

بوستان گلزار منطقه 15، بوستان امام خمینی(ره) منطقه19، تیپ مکانیزه 20 رمضان نزسا، بوستان انقلاب تهرانسر و بوستان امام خمینی(ره) سرآسیاب ملارد آرمگاه ابدی پیکر این 9 شهید شد تا بار دیگر عطر شهدا در تهران ماندگار شود و این نقاط به مکانی برای تجدید عهدی دوباره و معبری برای رسیدن به خدا تبدیل شود.
















ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین