عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۱۰۶
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۰
در آستانه فرا رسیدن سیزدهم رجب، سالروز ولادت مولی الموحدین امام علی علیه السلام پایگاه نورنگ در سه بخش تصاویر پس زمینه، قالب های وبلاگ و قالب های پاورپوینت طرح ها و نقوش اسلامی مرتبط با این روز مبارک به صورت رایگان در اختیار کاربران خود قرار داد.

عقیق: پایگاه نورنگ از جمله وب سایت های اطلاع رسانی اسلامی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی می باشد که در عرصه اطلاع رسانی اسلامی و بومی در زمینه ارائه جلوه های بصری این میراث کهن در زمینه هایی همچون میز کار مجازی کاربران ویندوز، قالبهای وبلاگ، پس زمینه های پاورپوینت و... می باشد.

برپایه این گزارش، در حال حاضر این پایگاه به مناسبت سالروز ولادت امام علی(ع) 10 طرح و تصویر منحصر به فرد را در اختیار کاربران خود قرار داده است که از جمله توان به؛ دو اثر در زمینه قالب وبلاگ، پنج اثر در تصاویر پس زمینه و سه اثر در قالب پاورپوینت اشاره کرد.

این گزارش می افزاید: نام مقدس حضرت علی(ع)، اشاراتی به ولادت حضرت و جایگاه ایشان نزد پیامبر اکرم(ص)، مقام و شخصیت ایشان به عنوان امام علی(ع) از جمله مواردی است که در طرح و نقوش 13رجب بکار برده شده است. توجه به ویژگی‌های فنی و سازگاری با انواع پرمخاطب سرویس‌دهنده‌های وبلاگ، سازگاری نمایشی با نمایشگرهای مختلف و مسائلی از این دست، جزء نکاتی فنی مورد توجه «نورنگ» است.

از جمله اهداف به روز رسانی و عرضه طرح های اسلامی در این پایگاه می توان به ؛ بهره‌برداری از حامل‌های رایج تصویری برای دیده شدن نمادها، الگوها و اجزاء تصویری حامل میراث معنوی و اخلاقی، همگانی سازی تولید زمینه‌های تصویری مبتنی بر انگاره‌ها و تعالیم دینی و تاریخی این مرز و بوم، ظرفیت سازی برای پیام‌های فرهنگی و اخلاقی و انتقال آنها به زبان تصویر، جهت دهی به فضای ناخودآگاه ذهنی و پنهان شده در قالبهای تصویری رایج در فضای مجازی و... اشاره کرد.

علاقه مندان می توانند برای استفاده از این منبع به آدرس اینترنتی ذیل مراجعه کنند؛

http://www.noorang.ir


منبع:حوزه

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین