عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۹۶۷
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۰
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه شریف:
مسئول ‌نهاد رهبری‌ دانشگاه‌ شریف با اشاره به ظرفیت 600 نفری این دانشگاه در اعتکاف امسال گفت: با توجه به انتخابات، گفت‌وگوهای سیاسی برگزار می‌شود.
عقیق: حجت‌الاسلام حبیب محمدنژاد در گفت‌وگویی، گفت: از زمانی که اعتکاف دانشجویی در دانشگاه‌ها رواج یافت، توسعه معنویت را به همراه آورد؛ چون حضور بچه‌های متدین در این فضا و تعاملات آنها با دانشجویانی که به طور جدی در این فضا واقع نشده اند، آثار مثبت و معنویت‌های زیادی برای دانشگاه‌ها داشته است. 
 
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شریف گفت: حضور روحانیون آگاه در جمع دانشجویان و ایجاد بصیرت نسبت به مسائل اجتماعی و سیاسی جامعه باعث شده که استقبال دانشجویان از این فضاها افزایش پیدا کند.
 
وی افزود: اعتکاف برکات زیادی در دانشگاه‌ها داشته است؛ این گردهمایی معنوی آموزش خاصی نمی خواهد و از جنس گوشه‌نشینی است که باید ارتباط با خدا و تقویت بعد معنویت فردی در آن حاصل شود. 
 
محمدنژاد اضافه کرد: روحانیون در جمع دانشجویان حضور دارند و مسائل شرعی و احکام را به دانشجویان آموزش می‌دهند؛ در حقیقت دانشجویان می‌توانند با حضور این روحانیون طی طریق کنند. 
 
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شریف ادامه داد: بهره‌مندی معنوی از این فضا بهره‌مندی بالایی است، به طوری که اضافه کردن ظرفیت قابل تعریف نیست؛ خیلی از آسیب های جامعه ما از عدم معنویت است؛ چرا که بی‌معنایی در زندگی‌ها افراد را به سمت تخلف از قوانین، معضلات و مشکلات اجتماعی سوق می‌دهد، بنابراین هر قدر وزن معنویت را تقویت کنیم، آثار آن را در مسائل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی خواهیم داشت. 
 
وی گفت: ظرفیت برگزاری اعتکاف در دانشگاه شریف امسال حدود 600 نفر است که ثبت‌نام‌های اولیه به پایان رسیده و ثبت‌نام‌های قطعی در حال انجام است. 
 
محمدنژاد با بیان اینکه دعوت از حجج اسلام جاودان، صدیقی و قاسمیان از برنامه‌های اعتکاف امسال است، یادآور شد: به دلیل نزدیکی به انتخابات، گفت‌وگوهایی سیاسی‌محور خواهیم داشت. 
 
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شریف گفت: فضای اعتکاف، فضای سیاسی نیست، اما در عین حال به حساسیت‌های جامعه متدین در زمان انتخابات در این گفت‌وگوها پاسخ داده می‌شود.

منبع:خبرگزاری دانشجو
211001

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین