عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۸۹۸
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۶
حجت الاسلام علي سرلك در ويژه برنامه لیلة الرغائب در بوستان كوهسار
دعا و نيايش راهي است كه انسان را به سمت معبود خود سوق داده و نقطه اي است كه انسان از يك سو با فقرهاي خود و از طرف ديگر با كمال مطلق آشنا مي شود.
به گزارش عقيق، شامگاه پنج شنبه در بوستان كوهسارشهران، ويژه برنامه لیلة الرغائب با برنامه هاي متنوعي از نماز مغرب و عشاء تا پاسي از شب با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

حجت الاسلام علي سرلك در اين مراسم با اشاره به آيه 15 سوره مبارك فاطر به نيازهاي مادي و معنوي انسان اشاره كرده و افزود: خداوند در وجود همه موجودات مجموعه اي از نيازها را قرار داده كه البته نيازهاي انسان در اين ميان از همه عزيزتر و گرانقدرتر است.

وي با بيان اينكه نيازمندي در انسان وسيله اي براي حركت به سمت بي نياز مطلق است، اضافه كرد: دعا و نيايش راهي است كه انسان را به سمت معبود خود سوق داده و نقطه اي است كه انسان از يك سو با فقرهاي خود و از طرف ديگر با كمال مطلق آشنا مي شود.

حجت الاسلام سرلك با تاكيد بر اينكه در همه حال نيازمند خدا هستيم اظهار داشت: انساني كه با خدا ارتباط گرفته و راه آن را شناخته باشد، بعد از مدتي فقط و فقط خود خدا را طلب مي كند.

وي در ارتباط با دعا و اعلام نياز انسان به درگاه پروردگار، بيان داشت: دعا  ما را آرام آرام و با نظر به نيازهايمان به سمتي مي برد كه به غير از خود خداوند چيزي ديگر را او طلب نكنيم.

اين سخنران محافل مذهبي با اشاره به برخي صفات خداوند متعال افزود:  برخي اوقات خداوند با تمام مهرباني و كرامتي  كه دارد، حاجت فردي را روا نمي دارد و يقين بدانيم كه در آن مصلحتي است.

وي با انتقاد از برخي محافل و البته رسانه ملي در ناميدن اين شب به عنوان شب آرزوها تاكيد كرد: ناميدن اين شب به عنوان شب آرزوها و با رويكرد غربي با آن برخورد كردن، اشتباه بزرگي است كه نبايد ادامه پيدا كند.

وي ادامه داد: برخي لیلة الرغائب را اشتباه متوجه شده اند، حال اينكه اين شب، شب اصلاح خود و طلب مغفرت از پيشگاه حضرت احديت است.

سرلك در بخش پاياني سخنان خود در جوار مقبره ي شهداي گمنام بوستان كوهسار، اضافه كرد: كشور ما مملكت امام زمان (عج) است و امشب آمده ايم تا براي فرج هر چه زودتر ارباب و مولايمان دعا كنيم.

پس از سخنان حجت الاسلام سرلك، مناجات اميرالمومنين (ع) قرائت شده و در نهايت مراسم با پذيرايي پايان يافت.

گزارش: ميثم يعقوبي

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
معین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
0
0
اتفاقا حاجی شب آرزوهای بزرگ........باور کن
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین