عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۸۳۷۷
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۶
آیت الله شبیری زنجانی ولایت حضرت امیر المومنین علی (علیه السلام) را محتوا و اساس دین دانست و گفت:اسلام بدون ولایت امیرالمومنین قالبی تهی از معناست.
عقیق:آیت الله العظمی شبیری زنجانی ولایت حضرت امیر المومنین علی (علیه السلام) را محتوا و اساس دین دانست و گفت: اسلام بدون ولایت امیرالمومنین قالبی تهی از معناست.

این مرجع تقلید شیعیان با استناد به آیه سوم سوره مائده گفت: اسلام واقعی اسلام ولایی است .ظاهر آیه قرآن هم این مطلب را اثبات می کند. این آیه که بر اساس روایات شیعه و سنی در روز غدیر نازل شده است، می گوید : ِ الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَ رَضِیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دِینا”. با این همه روایات و آیاتی که نازل شده هنوز دین کامل نشده است و با مساله ولایت امیرالمونین علیه السلام است که می فرماید "اکملت لکم دینکم” یعنی ولایت، اکمال دین است. حالا که دین به کمال رسید نعمت تمام شد.

حضرت آیت الله شبیری زنجانی با اشاره به آیه ” یا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَه‏” خاطر نشان کرد: از آیه قرآن معلوم می شود که غدیر و مطرح شدن مساله ولایت چیزی شبیه نبوت است. قرآن می فرماید اگر شما این قضیه را مطرح نکنید اصلا رسالت خود را انجام نداده اید. تا حالا هرچه بوده هیچ، اصل این مساله است و همه دین با ولایت معنا پیدا می کند.

وی ادامه داد: خداوند متعال به پیامبرش می فرماید اگر این مساله را مطرح نکنی اصلا آن رسالتی را که بر عهده تو گذاشته و تو را به خاطر آن فرستاده بودم انجام نداده ای. نه اینکه اگر این مساله را ابلاغ نکردی، ابلاغ نکرده ای. این که گفتن ندارد می گوید اصلا هیچ چیزی را ابلاغ نکرده ای و همه آنچه در این بیست و سه سال انجام داده ای همه هیچ است لذا می گوییم مساله غدیر چیزی شبیه نبوت است.

این مرجع تقلید شیعیان روز غدیر را روز ” قرار پیدا کردن اسلام واقعی” نامید و تصریح کرد: در این روز اسلام واقعی قرار پیدا کرد. قبلا این قضیه مساله امامت مطرح بود اما نه به صورت عمومی. عده ای در جلسات خاص این مطلب را شنیده بودند اما در غدیر برنامه ای ریخته شد که این مطلب به گوش همه برسد.در این روز مساله امامت حضرت علی علیه السلام به صورت عمومی بیان می شود.

منبع:شفقنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین