عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۷۶۴۸
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱
محمد سید چن پیرگیلانی قادری در دیدار با وابسته فرهنگی ایران در لاهور پاكستان با تأكید بر اینكه گروه‌های تکفیری هیچ ارتباطی با اسلام حقیقی ندارند، گفت: اسلام ناب محمدی بر پایه عشق به اهل بیت(علیهم السلام) بنا شده است.
عقیق: اکبر برخورداری، وابسته فرهنگی و رئیس خانه فرهنگ ایران در لاهور پاكستان با محمد سید چن پیرگیلانی قادری، سجاده‌نشین دربار حضرت میان میر و فرزندش سید علی رضا شاه گیلانی قادری دیدار و در خصوص روابط دو جانبه و همکاری بحث و گفت‌وگو كرد.

محمد سید چن پیر قادری، ضمن تقدیر و تشکر از نماینده فرهنگی ایران در لاهور گفت: فقه جعفریه برای ما بی نهایت مورد احترام است، زیرا امام ابوحنیفه یکی از شاگردان امام جعفر صادق(علیه السلام) بودند و تعلیمات امام صادق(علیه السلام) بود که انگیزه رشد و ترقی را در وجود ایشان دمید.

سجاده‌نشین دربار حضرت میان میر افزود: یکی از دلایل ارادت ما به فقه جعفریه و برادران اهل تشیع، علاقه و عشق ما به اهل بیت(علیهم السلام) است؛ ما در جهان طرفداران و پیروان زیادی داریم.

وی یکی از مهم‌ترین مسائل عصر حاضر، گروه‌های تکفیری چون داعش دانست و گفت: این گروه‌ها هیچ‌گونه ارتباطی با اسلام ندارند، زیرا تمامی آنها دست پرورده آمریکا و غرب هستند و با پوشیدن لباس ظاهری اسلام، چهره حقیقی این دین را تخریب می‌کنند و منجر به دوری نسل جوان از دین مبین اسلام می‌شوند.

محمد سید چن پیر قادری با تأكید بر اینكه گروه‌های تکفیری، اسلام‌هراسی را ترویج می‌دهند، گفت: این وظیفه ماست که نسل‌های آینده خود را با هویت این عناصر پلید آشنا ساخته و اسلام ناب محمدی را که بر پایه عشق به اهل بیت(علیهم السلام) است، به آنها نشان دهیم.

 ایجاد تفرقه در بین مسلمانان؛ هدف گروه‌های تکفیری
اکبر برخورداری، وابسته فرهنگی و رئیس خانه فرهنگ ایران در لاهور نیز طی سخنانی، گفت: افرادی چون «میان میر» مورد احترام هستند چراكه وی معتقد بود آنچه که دارد از حب علی(علیه السلام) و اولاد علی(علیه السلام) است.

وی یادآور شد: گروه‌های تکفیری توسط دشمنان اسلام با هدف ایجاد تفرقه در بین مسلمانان و ارائه چهره‌ای خشن از اسلام تشکیل شده‌اند؛ آنها با اعمال ننگین خود مانع گسترش اسلام در جهان شده‌اند و در این برهه از زمان که ابر قدرت‌ها و اعمال آنها همه امکانات خود را برای از بین بردن اسلام به کار گرفته‌اند، وظیفه علما و مشایخ سنگین‌تر است.

منبع:ایکنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین