عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۷۰۵۳
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶
آثار فرهنگی و هنری ۲۵ استان کشور همزمان با دهه کرامت، در نخستین نمایشگاه و جشنواره ملی «کاروان آفتاب» به نمایش درآمد.
عقیق:به نقل از فرهنگ رضوی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در آیین گشایش این نمایشگاه در محل سالن صبا مشهد گفت: جشنواره و نمایشگاه ملی کاروان آفتاب به ابتکار ستاد استانی دهه کرامت برای نخستین بار در مشهد برپاشده است.

سیدسعید سرابی افزود: ۲۵ استان از سراسر کشور آثار فرهنگی و هنری و دستاوردهای مربوط به معارف و فرهنگ رضوی خود را در قالب ۲۵ موضوع یا بخش در این جشنواره و نمایشگاه در معرض بازدید عموم قرار داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: استان‌هایی که برگزارکننده برنامه‌های مختلف جشنواره بین‌المللی فرهنگی ـ هنری امام رضا(ع) بودند، در این نمایشگاه حضور یافته و معرف فعالیت‌ها و دستاوردهای خود طی ۱۳ دوره برگزاری این جشنواره هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اجرای نقالی، پرده‌خوانی، برگزاری مسابقه و کارگاه‌های تخصصی و رونمایی از کتاب‌ها و محصولات فرهنگی جدید دستگاه‌های اجرایی را ازجمله برنامه‌های جنبی این نمایشگاه و جشنواره کاروان آفتاب برشمرد.

سرابی اظهار کرد: در سال ۲۰۱۷ که مشهد به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی می‌شود، دومین جشنواره و نمایشگاه کاروان آفتاب در سطح بین‌المللی و در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: نمایشگاه و جشنواره کاروان آفتاب تا به مدت هفت روز تا ۲۴ مردادماه و سالروز میلاد حضرت رضا (ع) در محل سالن صبا مشهد دایر خواهد بود.

سرابی با اشاره به فعالیت گسترده نهادهای خراسان رضوی برای تنوع و عمق‌بخشی به برنامه‌های دهه کرامت امسال گفت: در دهه کرامت امسال با هماهنگی دستگاه‌های عضو ستاد دهه کرامت و فعالیت ۴۵ سازمان، نهاد مردمی و غیردولتی ۵۸ برنامه و ۳۵ هزار فعالیت در استان در حال انجام است.

وی در پایان اظهار داشت: این نمایشگاه معرف فعالیت‌های دستگاه‌هایی اجرایی فرهنگی ازجمله سازمان اوقاف و امور خیریه، جامعه المصطفی؛ نهاد کتابخانه‌های عمومی، آستان حضرت عبدالعظیم، آستان حضرت شاه‌چراغ، موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، آموزش‌وپرورش، خبرگزاری‌ها، نشریات، پارک علم و فناوری، آستان قدس رضوی، سازمان تبلیغات اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و ... است.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین